صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / طرح‌های کارآفرینی ویژه زنان در روستاهای شهرضا مورد حمایت قرار می‌گیرد
طرح‌های کارآفرینی ویژه زنان در روستاهای شهرضا مورد حمایت قرار می‌گیرد

فرماندار شهرضا گفت

طرح‌های کارآفرینی ویژه زنان در روستاهای شهرضا مورد حمایت قرار می‌گیرد

فرماندار شهرضا گفت:‌ حمایت از طرح‌های کارآفرینی در روستاهای شهرضا باید اولویت امور بانوان در این شهرستان باشد.

علی اصغر رفیعی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده با بیان اینکه اگر نقش و جایگاه زنان در جامعه به درستی تبیین شود نیازی به بروز رفتارهای مردانه نیست، اظهارداشت: اصل خودباوری در بانوان و تاثیر حضور زنان در عرصه‌های اجرایی باید تقویت شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه سکان جامعه در دستان بانوان است و باید آنها به خودباوری برسند تا جامعه هم آنها را باور کند، افزود: زنان می‌توانند در عرصه‌های مختلف مدیریتی و اجرایی حضوری موفق داشته و در پیشرفت و اعتلای جامعه سهیم باشند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه باید روحیه خودباوری را در زنان جامعه تقویت کنیم، گفت: در حال حاضر نقش و حضور زنان در کار آفرینی، صنعت، آموزش، سیاست و مدیریت غیر قابل انکار است، زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش مؤثری در توسعه کشور دارند.

وی با تأکید بر اینکه اگر نقش زنان در جامعه در سطح اجتماع و خانواده به صورت اصولی و منطقی تبیین شود، دیگر نیازی به رفتارهای خارج از عرف نیست، تصریح کرد: هر اندازه میزان اعتماد به نفس زنان در یک جامعه بالاتر باشد نسل آینده‌ای که به دست آنها تربیت می‌شود نیز از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در تربیت فرزندان، بیان کرد: رها کردن فرزندان به امید آموزش توسط صدا و سیما و آموزش و پرورش اشتباه است چرا که در کشور ما بیشترین نقش در رشد و بالندگی فرزندان را مادران دارند.

وی با بیان اینکه اعتیاد تهدیدی علیه جامعه بانوان است، بیان کرد: ۱۶۰۰ سایت، مواد مخدر را تحت پوشش‌های مختلف تبلیغ می‌کنند، با توجه به اهمیت آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان و به ویژه بانوان باید آموزش و آگاه‌سازی در این راستا مورد توجه آموزش و پرورش باشد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه امروز مافیای مواد مخدر زنان و دختران را  به عنوان بازار مصرف مواد مخدر شناسایی کرده‌اند، اظهارداشت: امروز مواد مخدر با عنوان داروهای گیاهی لاغری در بین بانوان رواج پیدا کرده است و این مواد را با تبلیغات جذاب و فریبنده معرفی می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از توانایی سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از اعتیاد، بیان کرد: آگاه‌سازی مردم و به ویژه جامعه زنان از انواع آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان باید در دستور کار کارگروه بانوان باشد.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر اینکه کارآفرینی از سوی بانوان و ایجاد اشتغال و کسب و کارهای خانگی باید در شهرستان شهرضا رونق بگیرد، تصریح کرد: اولویت ایجاد کارآفرینی و اشتغال خانگی با زنان روستایی و عشایر است و باید آنها در برنامه‌ها دیده شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات موجود بر سر راه اشتغال زنان روستایی و عشایر باید توسط دستگاه‌های مرتبط شناسایی و رفع شود، افزود: حمایت از طرح‌های کارآفرینی در روستاها اولویت امور بانوان شهرضا باید باشد.

تعلیم و تربیت بدون مشارکت و همسویی خانواده‌ها به ثمر نمی‌رسد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه خانواده نخستین و مهمترین نهاد اجتماعی است که سهم بسیار زیادی در تربیت و رشد شخصیت افراد برعهده دارد، اظهار داشت: تربیت در محیط خانواده مقدم بر آموزش و پرورش است و در این میان نقش بانوان در نهاد خانواده در صدر قرار دارد.

محمود رستگار با بیان اینکه به برکت جمهوری اسلامی ایران زنان در جامعه رشد پیدا کردند، افزود: خانوده‌ها باید به وظیفه ذاتی خود در تربیت فرزندان عمل کنند و انتظار نداشته باشند تا آموزش و پرورش یا نهاد دیگری جایگزین آنها شود.

وی با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت بدون مشارکت و همسویی خانواده‌ها به ثمر نمی‌رسد، تصریح کرد: نقش زنان و مردان در جامعه دچار دگرگونی شده است که نتیجه چنین فرایندی، ایجاد و رشد پدیده فرزندسالاری بوده که برای جامعه عواقب ناگواری به دنبال دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرضا با تأکید بر این‌که موفقیت تربیت دانش‌آموزان حاصل همکاری دو نهاد خانواده و مدرسه است، بیان کرد: آموزش و پرورش و خانواده دو نهاد در امر تربیت دانش‌آموزان محسوب می‌شوند و بدون همراهی این دو نهاد نمی‌توان انتظار داشت که تربیت صحیح انجام شود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.