صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاهیان برای رفع نابسامانی‌های فعلی راهکارهای کوتاه و بلندمدت به دولت ارائه دهند
دانشگاهیان برای رفع نابسامانی‌های فعلی راهکارهای کوتاه و بلندمدت به دولت ارائه دهند

رئیس دانشگاه امیرکبیر:

دانشگاهیان برای رفع نابسامانی‌های فعلی راهکارهای کوتاه و بلندمدت به دولت ارائه دهند

رئیس دانشگاه امیرکبیر نقش دانشگاه‌ها برای برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی را انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: دانشگاهیان می‌توانند با ارائه راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت وضعیت جامعه را از نابسامانی خارج نمایند.

دکتر معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر

دکتر سید احمد معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت مبنی بر اینکه “همه فرهیختگان، دانشگاهیان، هنرمندان و کسانی که مرجعیت اجتماعی دارند، باید حمایت کنند، چرا که امروز روزی نیست که بخواهیم به دنبال حاشیه‌سازی باشیم و دستگاه‌های دولتی باید نسبت به برنامه‌ها و خدمات خود با مردم صحبت کنند و از آنها مشورت بخواهند”،ضمن بیان این مطلب نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حل مشکلات و معضلات فعلی جامعه را بسیار موثر و کلیدی توصیف کرد و گفت: در اغلب کشورهای توسعه یافته، دانشگاه‌ها نگاه توسعه‌ای به جامعه دارند. در جامعه ما نیز این مراکز می‌توانند با متمرکز شدن به مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه وضعیت را سامان دهند. اگرچه این نگاه چند سالی است که در آموزش عالی کشور به وجود آمده و این مراکز توانسته‌اند با اصلاح ساختارهای از پیش تعریف شده به رفع مشکلات و تامین نیازهای جامعه کمک کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و توسعه‌ای صاحب نظر هستند برای برون رفت از مشکلات فعلی جامعه به مسئولان راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت ارائه کنند تا مشکلات فعلی با اتکا به توانمندی‌های علمی جامعه برطرف شوند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای درازمدتی که دانشگاهیان می‌توانند در برون رفت از مشکلات فعلی جامعه کمک کننده باشند این است که سعی کنند رساله‌های دوره تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) را به گونه‌ای جهت دهی کنند که انجام آنها در جهت حل مشکلات جامعه باشد، یعنی هر کدام از پایان نامه‌های دانشجویان بتوانند بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کنند.

دکتر معتمدی ادامه داد: در حوزه‌های فنی،‌کشاورزی و غیره نیز دانشگاهیان می‌توانند به دلیل داشتن نیروی انسانی مجرب و کارآزموده روی مباحث ایجاد اشتغال کارآفرینی متمرکز شوند همچنان که در حال حاضر توانسته‌اند با شکل‌دهی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در دانشگاه‌ها کمکی به وضعیت اشتغال جامعه داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.