صفحه اصلی / استان ها / یزد / تسهیل در حمل و نقل شهری، عامل توسعه گردشگری است
تسهیل در حمل و نقل شهری، عامل توسعه گردشگری است

معاون استاندار یزد:

تسهیل در حمل و نقل شهری، عامل توسعه گردشگری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: تسهیل در امور حمل و نقل شهری علاوه بر حل مشکلات ترافیکی و کاهش آلودگی هوا، زمینه ساز رشد و توسعه صنعت گردشگری است.

مجموعه تاریخی مارکار یزد

به گزارش کسب و کار نیوز، «محسن صادقیان» در جلسه بررسی راهکارهای تسهیل در امور حمل و نقل شهری استان، با اشاره به ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری، بر اهمیت صنعت گردشگری در راستای اشتغال پایدار و رشد و توسعه اقتصادی تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، افزود: تسهیل در امور حمل و نقل شهری علاوه بر حل مشکلات ترافیکی و کاهش آلودگی زمینه‌ساز رشد و توسعه صنعت گردشگری است و این موضوع موجب شده تا برنامه‌ریزی مدیران مربوطه بر این محور پیش رود.

«محمود شاکری شمسی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، گفت: ویژگی مشترک راه‌اندازی خطوط حمل و نقل مترو کشور، فاصله زمانی حدوداً ۱۵ ساله از شروع طرح تا بهره‌برداری از آنهاست.

وی تصریح کرد: ما باید با افق دید بیشتری به این موضوع بنگریم و با در نظرگرفتن نیازهای آینده و با توجه به پیش‌بینی رشد جمعیتی استان از هم‌اکنون پیگیر این پروژه باشیم.

گفتنی است؛ در این نشست در رابطه با انواع سامانه‌های حمل و نقل شهری از جمله مترو، تراموا و بی‌آرتی، قوانین حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه و شرایط و مراحل  ساخت آنها هم اندیشی و تبادل نظر شد و مقرر گردید، با توجه به طرح و گزارش‌های تهیه شده در خصوص خطوط بی‌آرتی شهر یزد، خط ۳ این سامانه پس از اخذ مجوزهای لازم اجرایی شود و پیش‌نیازها و مطالعات تکمیلی در خصوص سامانه‌های جایگزین تراموا و مترو در استان پیگری گردد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.