صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / تحمیل مجدد تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا مبنای توقف اجرای تعهدات ایران است

بیانیه ایران درباره نشست شورای امنیت:

تحمیل مجدد تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا مبنای توقف اجرای تعهدات ایران است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تحمیل مجدد تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا مبنای توقف اجرای تعهدات ایران است.

غلامعلی خوشرو در شورای امنیت

به گزارش کسب و کار نیوز، خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به نشست شورای امنیت درباره برجام گفت: جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت تجلی انزوای ایالات متحده در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود و بار دیگر حمایت قوی جامعه بین المللی از چندجانبه گرایی و دیپلماسی در مقابل یک جانبه گرایی و فشار را به نمایش گذاشت.

وی افزود: برخلاف جمهوری اسلامی ایران که به انجام تعهدات خود درچارچوب برجام همواره پایبند بوده و این پایبندی به صورت مکرر توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است، ایالات متحده از روز اجرای برجام و به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ، از عمل به تعهداتش سرباز زده است.

خوشرو تاکید کرد: اقدام یک جانبه و غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام مستوجب مسئولیت بین المللی است و معرف نقض فاحش تعهدات آمریکا و عدم پایبندی آشکار به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. بنابراین ایالات متحده باید برای این اقدام متخلفانه خود در تعارض با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین الملل، مسئول شناخته شود. ضمنا، تمامی دولت های عضو، سازمان های بین المللی و به ویژه دیگر اعضای برجام باید متوجه مسئولیت مشترک خود در قبال حفظ برجام باشند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان تصریح کرد: نباید تردید کرد که اگر بعد از طی تمام راهکارهای موجود جهت جبران خسارت ناشی از اقدام آمریکا، حقوق و منافع مردم ایران به صورت کامل تامین نشود، حق غیرقابل انکار ایران است که اقدامات مناسب را به عمل آورد و تحمیل مجدد تحریم های هسته ای از سوی آمریکا را “مبنای توقف اجرای تعهدات خود وفق برجام به صورت کلی یا جزئی” قرار دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.