صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / تاکید وزیر امور خارجه جدید موریتانی بر گسترش روابط تهران -نواکیشوت
تاکید وزیر امور خارجه جدید موریتانی بر گسترش روابط تهران -نواکیشوت

تاکید وزیر امور خارجه جدید موریتانی بر گسترش روابط تهران -نواکیشوت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در موریتانی با اسماعیل الشیخ، وزیر امور خارجه جدید این کشور آفریقایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه موریتانی

به گزارش کسب و کار نیوز، در این دیدار وزیر امور خارجه موریتانی آمادگی خودرا برای توسعه روابط خوب وسازنده با جمهوری اسلامی ایران  اعلام کرد.

در این ملاقات که به عنوان معارفه و تبریک انتصاب وی  انجام شد اسماعیل ولد الشیخ با اشاره به مشترکات دینی و اجتماعی ایران و موریتانی گفت: ملت موریتانی از ابتدا نهضت امام خمینی (ره) را با علاقه و اهتمام پیگیری می کردند و از آنجا که بر ولی خدا بودن امام خمینی باور داشتند، توفیق ایشان را حتمی می‌دانستند.

وزیر  امور خارجه موریتانی  همچنین بر موضع مشترک دو کشور در قضیه فلسطین و برخی موضوعات مهم جهان اسلام  تاکید کرد و افزود: داشتن یک رابطه خوب و سازنده با ایران یک تصمیم حاکمیتی موریتانی است و رئیس جمهور و دولت برای این رابطه و استمرار آن اهمیت زیادی قائل هستند.

وی  با اشاره به دو بار سفر خود به تهران  تصریح کرد: شخصا شاهد عظمت ملت ایران بوده که توانسته اند تحریم‌ها و محدودیت‌ها را تبدیل به فرصت کرده به چنین جایگاهی برسند.

وزیر امور خارجه موریتانی  با اشاره به پیشرفت علمی صنعتی کشور و پروژهای عظیمی که از نزدیک مشاهده کرده است گفت: موریتانی با توجه به نیازهای خود از هر گونه همکاری با ایران حمایت می‌کند.

وی ضمن اظهار امیدواری به دیدار و گفت‌وگو با محمد جواد ظریف در آینده نزدیک از پیام تبریک وی تشکر و بهترین سلام‌ها و درودهای خود را به ظریف و معاونین وی  تقدیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.