صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / برای تکمیل زنجیره تولید نیازمند بازنگری آیین نامه‌های اجرایی هستیم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

برای تکمیل زنجیره تولید نیازمند بازنگری آیین نامه‌های اجرایی هستیم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای تکمیل زنجیره تولید در خراسان رضوی نیازمند بازنگری آیین نامه‌های اجرایی در بخش صنوف هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز-‌راضیه علیرضایی در همایش روز ملی اصناف در دانشگاه فرهنگیان مشهد، اظهار کرد: آنچه که امروز به عنوان وضعیت خاص در آن قرار داریم، مزیت‌هایی را برای ما خلق می‌کند.

وی ادامه داد: ۸‌ درصد از واحدهای صنفی و ۶٫۵ درصد از اتحادیه های کشور در این استان مستقرند و از مجموع اصناف استان ۸٫۲ درصد اصناف توزیعی، ۸٫۸ درصد خدمات فنی و ۷٫۵ درصد اصناف تولیدی هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: این ۷.۵ درصد واحدهای تولیدی ما یکی از آن نقاطی بوده که مرتب تلاش کردیم سهم خود را در ان افزایش دهیم.

 علیرضایی خاطرنشان کرد: به نظر من برندهایی که در استان می فروشند در استان تولید کنند. کل تلاش ما برای حوزه اصناف چه دلیلی دارد؟ چرا عنوان می‌کنیم باید سهم خود را از شبکه توزیع کاهش دهیم و به سوی تولید گام برداریم.

وی با بیان اینکه منظور از این هدف این نبوده که در شبکه توزیع ناکارآمد باشیم، بیان کرد: بلکه کارآمدی شبکه توزیع و اصناف در استان یک برگ برنده و توفیقی که داشتند این بوده که در سال‌ اگر ۲۰ میلیون زائر را می‌پذیریم، با این وجود کمبود کالا نداریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: این امر به معنی چابکی شبکه توزیع ما بوده است. ما در سال‌های گذشته در خصوص کاهش هزینه توزیع بسیار صحبت کردیم و سعی بر آن داشتیم که در کنار آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیاری داشته باشیم.

علیرضایی تصریح کرد: همواره سعی داشتیم شبکه‌های بازاریابی مدرن داشته باشیم و در بخش فرامرزی به تولید و توزیع فکر کنیم.

وی تاکید کرد: باید در صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنفی خود به طور جدی‌تر وارد شویم و در این راستا هیات‌های بسیاری اعزام و نمایشگاه‌های تخصصی بسیاری را نیز برگزار کردیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در راستای تحقق شعار سال اقدامات بسیاری انجام دادیم و سعی کردیم به کاهش قیمت تمام شده تولید کمک کنیم.

علیرضایی اظهار کرد: در بحث برخورد با قاچاق نیز از روسای اتحادیه خواسته‌ایم که به طور جد وارد موضوع شوند. همچنین برای تکمیل زنجیره تولید در خراسان رضوی نیازمند بازنگری آیین نامه‌های اجرایی در بخش صنوف هستیم.

وی عنوان کرد: بحث آموزش‌ها را باید رییس اتحادیه‌ها برنامه ریزی کنند. وقتی که زمینه آموزش فراهم شود، بستر تولید و تحقق حمایت از کالای ایرانی نیز ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: پس از بازنگری در آیین نامه‌ها باید تلاش کنیم که استانداردها و روزآمدی آموزش‌های ما مورد اعتماد باشد.

علیرضایی تصریح کرد: همه گرفتاری‌هایی که ناشی از تحریم و افزایش نرخ ارز به وجود آمده نگرانی‌هایی را برای همه ما مسئولان و مردم ایجاد کرده اما باید تلاش کنیم از فرصت و تهدیدهایی که ایجاد شده به عنوان فرصت برای حمایت از تولید خود و صادرات استفاده کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.