صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / ‌برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد با محوریت خانواده‌ها در اولویت قرار گیرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

‌برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد با محوریت خانواده‌ها در اولویت قرار گیرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تحقیقات نشان می دهد که خانواده ها نقش اساسی در پیشگیری از مصرف مواد و الکل در کودکان و نوجوانان دارند، بنابراین اجرای برنامه های پیشگیرانه با محوریت خانواده باید در اولویت پیشگیری اولیه از اعتیاد قرار گیرد.

اعتیاد

به گزارش کسب و کار نیوز، سید علیرضا مروجی در نشست خود با خبرنگاران، اظهار کرد: کاهش سن مصرف مواد، افزایش شیوع مصرف مواد مخدر در نوجوانان و جوانان و افزایش ورود زنان، افراد شاغل و  تحصیل کرده به چرخه اعتیاد مهمترین معضلات در عرصه مبارزه با اعتیاد است.

وی افزود: بنا بر تحقیقات، اعتیاد علاوه بر این که یکی از معضلات روانی و اجتماعی محسوب می شود با سایر آسیب ها از جمله همسر آزاری به میزان ۶۵ درصد، طلاق به نسبت۵۵ درصد، کودک آزاری  به میزان ۳۰ درصد و با خشونت  نیز ۲۳ درصد ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: برقراری رابطه امن و سالم والدین با کودکان، نظارت و ایجاد مقررات مناسب برای فرزندان، انتقال مناسب ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی، حضور در بخش های مختلف زندگی فرزندان و حمایت از جنبه‌های مختلف عاطفی، فکری، اجتماعی و اقتصادی، از جمله راه‌های پیشگیری از اعتیاد در خانواده است.

وی گفت: در تیم سلامت طرح تحول نظام سلامت، برنامه هایی همچون غربالگری اولیه اعتیاد در گروه سنی ۱۶-۶۰ سال، انجام مصاحبه انگیزشی و مداخلات شناختی – رفتاری در سوء مصرف مواد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فرزندپروری، نوجوان سالم و … در حال اجرا است.

به گزارش کسب و کار نیوز، هفته ملی مبارزه با مواد مخدر از دوم تا هشتم تیرماه برگزار می شود و  شعار “گوش کن، گوش کردن به کودکان و نوجوانان، گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست” به عنوان شعار امسال انتخاب شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.