صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / چهره های ماندگار را قدر بدانیم، تکرار نمی شوند
چهره های ماندگار را قدر بدانیم، تکرار نمی شوند

چهره های ماندگار را قدر بدانیم، تکرار نمی شوند

نویسنده کتاب «نامه ای به فرزندم»، چهره های ماندگار ایران زمین را تکرار ناشدنی دانسته و با تاکید بر ضرورت قدردانی از این فرهیختگان،گفت:تا ایران و ایرانی هست، این مفاخر و مشاهیر باید گرامی داشته شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، کتاب «نامه ای به فرزندم» با محوریت نامه های مفاخر، مشاهیر و چهره های ماندگار معاصر به فرزندان و جوانان این مرز و بوم، اثری است که نوشته های آن در قالب نامه، سروده و مصاحبه گردآوری شده است.
جلد دوم این کتاب به تازگی با حضور برخی از چهره های ماندگار و جمعی از فرهیختگان نظیر محمد کاظم بجنوری رییس مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، محمد باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران، محمدرضا نصیری دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی گلشنی عضو پیوسته فرهنگستان علوم و سعیده قدس بنیان گذار محک رونمایی شد.
جلد اول این اثر ماندگار با هدف حفظ هویت ایرانی و اسلامی در دو فصل نگاشته شده که فصل اول به انتشار ۱۳ نامه اختصاص یافته که در آنها شخصیت های تاریخی و ماندگار از جمله امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) و مولانا جلال الدین محمد بلخی به پسرانش بهاءالدین محمد ولد و علاءالدین چلپی نامه نوشته اند.
فصل دوم این کتاب حاوی ۵۰ نامه‌ از مشاهیر معاصر در عرصه های فرهنگ و جامعه، زبان و ادب فارسی، هنر و علوم و فنون به فرزندان آنهاست که از جمله این افراد می توان به داریوش اسدزاده، علی اکبر دهخدا، مرحومه توران میرهادی، محمود فرشچیان، و مجید سمیعی اشاره کرد.
فتح الله مجتبایی نویسنده، مترجم و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده و فیلمنامه نویس مقدمه ای بر جلد اول این کتاب نوشته اند.
در جلد دوم ‘نامه ای به فرزندم' به نامه های مفاخر و اعضای فرهنگستان های زبان و ادب فارسی، علوم، علوم پزشکی و هنر و دائره المعارف بزرگ اسلامی چون، علیرضا مرندی، رضا داوری اردکانی، غلامعلی حداد عادل، و مهدی محقق پرداخته شده و محمدرضا نصیری دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی مقدمه ای بر آن نوشته است.
گردآورنده این نامه ها با ابراز تاسف و نگرانی از اینکه فاصله گرفتن جوانان از مفاخر و چهره‌های ماندگار در عرصه‌های گوناگون روز به روز در حال افزایش؛ می گوید: شبکه های مجازی بیش از اندازه جوانان را سرگرم کرده اند تا جایی که دیگر فرصتی برای اندیشیدن به مفاخر و بزرگان باقی نگذاشته اند.
رضا زمانی با بیان اینکه شاید فرصت اندکی برای مصاحبه با بسیاری از مفاخر و چهره های فرهنگی در قید حیات به دلیل سن بالای آنها وجود داشته باشد،گفت:از این رو وقت را غنیمت شمرده و به سرعت جلد دوم کتاب را آماده کردم و قصد دارم جلد سوم را به نامه های فرهیختگان و چهره های فرهنگی فارسی زبانان سراسر دنیا اختصاص دهم.
این پژوهشگر و نویسنده با بیان اینکه چاپ اول و دوم جلد اول کتاب «نامه ای به فرزندم» در ۵۰۴ صفحه، دو هزار و ۲۰۰ نسخه و در قطع رحلی به قیمت ۹۸۰ هزار ریال منتشر شده، اضافه می کند: برای استفاده بیشتر علاقه مندان و در دسترس قرار گرفتن این کتاب با توجه به قیمت بالای کتاب، در حال بررسی برای انتشار چاپ دوم کتاب در قطع پالتویی به قیمت ارزان تر هستیم.
به گفته زمانی جلد دوم نیز دارای ۶۶ اثر و شامل ۳۱ نامه،۲۷ مصاحبه و ۸ سروده است، سروده ها از استادان نظیر مرحوم فریدون مشیری، عباس انواری، مرحوم حسن حبیبی، مرحوم حمید مصدق، مرحوم قیصر امین پور، محمد شمس لنگرودی و مرحوم منوچهر ستوده است.
به گفته زمانی، جلد دوم کتاب هم در قطع رحلی نفیس و در ۵۴۱ صفحه به زودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
فراهنگ**۱۸۸۰** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.