صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پادشاه مراکش: درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حل‌ شدنی است
پادشاه مراکش: درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حل‌ شدنی است

پادشاه مراکش: درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حل‌ شدنی است

پادشاه مراکش اعلام کرد که درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها قابل حل و فصل است.

محمد ششم پادشاه مراکش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت ارم نیوز، محمد ششم، پادشاه مراکش تاکید کرد که قدس به حل و فصل سیاسی واقعی و منصفانه نیاز دارد که به روشن شدن وضعیت نهایی از طریق مذاکرات مستقیم میان طرفین درگیری با استناد بر اصول بین‌المللی بینجامد.

پادشاه مراکش همچنین تصریح کرد: درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حل‌شدنی است اگر از توهمات گذشته رها شوند و روح واقع گرایی و امید به آینده را جایگزین آن کنند.

محمد ششم در پیامی به شرکت کنندگان پنجمین کنفرانس بین‌المللی درباره قدس که روز سه‌شنبه در رباط برگزار شد، تاکید کرد: قدس به تنهایی مسأله دین یا ملت و دولت خاصی نیست بلکه مسأله دو ملت و دو دولت است و حل آن نیازمند اراده سیاسی واقعی، تلاش گروهی هماهنگ‌شده و نظارت بین‌المللی بر اساس تجربه، نفوذ و تاثیرگذاری و بی‌طرفی است.

پادشاه مراکش در پیامی که توسط ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش قرائت شد، تصریح کرد که طولانی شدن این درگیری و رکود سیاسی‌ای که از سال ۲۰۱۴ بر آن سایه افکنده نباید به عامل خستگی یا دنبال کردن مواضع منفی و تصمیمات ناعادلانه تبدیل شود و احساس ناراحتی و زیان دیدگی در میان فلسطینیان را عمیق کند و آنها را در حالتی از افراط گرایی و ناامیدی قرار دهد.

وی خواستار تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر به منظور صدور قطعنامه‌های بین‌المللی جهت حمایت از قدس و حفظ ماهیت معنوی، تمدنی و قانونی‌اش شد.

پادشاه مراکش همچنین خواستار  تلاش میدانی در زمینه‌های رشد و توسعه اجتماعی و انسانی شد تا به فلسطینی‌ها کمک کند در برابر سیاست‌های آوارگی، تبعید و مهاجرت مقاومت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.