صفحه اصلی / استان ها / سمنان / نهضت نجات چنارهای شاهرود در دستور کار سازمان پارکها و فضای سبز قرار گرفت
نهضت نجات چنارهای شاهرود در دستور کار سازمان پارکها و فضای سبز قرار گرفت

شهردار شاهرود:

نهضت نجات چنارهای شاهرود در دستور کار سازمان پارکها و فضای سبز قرار گرفت

شاهرود-حسین بابامحمدی :شهردار شاهرود با اشاره به اینکه چنارها از جمله درختانی هستند که اگر محیط برای آن فراهم باشد عمر و رشد زیادی می کنند، گفت: نهضت نجات چنارهای ارزشمند شاهرود در دستور کار سازمان پارکها و فضای سبز قرار گرفت.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس محسن احمدی با بیان اینکه یکی از ضرورت های مدیریت آگاهانه فضای سبزداشتن ، اطلاعات روز آمد و ارزیابی صحیح از وضعیت کمی و کیفی فضای سبز شهر است، افزود: بررسی راهکارهایی جهت نیل به وضعیت مطلوب در سازمان فضای سبز هر مدیریت شهری از اولویت هاست.

وی ضمن این مطلب که ارائه راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب فضای سبز باید کاملا علمی مورد بررسی قرار گرفته و انجام شود ، ابراز داشت: نهضت نجات چنارهای شاهرود از تاریخ یکم تیر ماه سال جاری در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه چنارهای شاهرود به نوعی نمادهای معنوی شهر محسوب می شوند و وضعیت نابسامان این درختان طی سالهای متمادی اتفاق افتاده و باید در راستای نجات آنها اقدامات علمی و کاملا تخصصی صورت پذیرد، اظهار داشت: نهضت نجات چنارهای شاهرود متشکل از کارشناسان این رشته، دانشگاهیان، محققان و صاحب نظران است که از اول تیرماه سال جاری تشکیل و اقدامات علمی لازم را پیاده سازی و اجرا خواهند کرد و در پایان هر هفته گزارش دستاوردهای به عمل آمده در آن کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه در هر هفته به اینجانت ارائه خواهد شد.

مهندس احمدی با بیان اینکه مشکل زوال، خشکیدگی و زردی چنارها مشکل امروز شاهرود نبوده بلکه از سالیان دور این امر پدید آمده است، اظهار داشت: امیدواریم با تکیه بر متخصصان و کارشناسان بومی راه حل علمی را پیدا کرده، مشکل را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نماییم.

در نهایت و با پیگیری شهردار شاهرود چنارها یکبار دیگر موضوع برگزاری یک نهضت نجات در مدیریت شهری شد که هر چند تاکنون بخشی از چنارهای منطقه آبشار به دلیل بالا بودن سنگ بستر، سنگینی آب آبیاری، انسداد آوندی طی سالیان متمادی دچار مرگ تدریجی شده اند اما با تلاش و کوشش امیدواریم بتوانیم شادابی و سرسبزی را بار دیگر به باقی مانده چنارهای شهرمان هدیه دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.