صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان ملل: شاهد فرصت‌های بی‌سابقه برای برقراری صلح در افغانستان هستیم

سازمان ملل: شاهد فرصت‌های بی‌سابقه برای برقراری صلح در افغانستان هستیم

رئیس هیئت سازمان ملل در افغانستان درباره وضعیت سیاسی کنونی و آتش‌بس‌های اعلام شده توسط دولت افغانستان و طالبان و مقدمات برگزاری انتخابات در ماه اکتبر برای سفرای خارج از کشور سخنرانی کرد.

ارتش افغانستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، تادا میکی یاما موتو، رئیس هیئت سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد: اتفاقاتی کلیدی سیاسی صلح‌آمیز و انتخابات برنامه‌های بسیار مهمی هستند. ما اکنون فرصت‌های بی‌سابقه برای برقراری صلح را در این کشور مشاهده می‌کنیم. برای اولین بار بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ سال هر دو طرف خواستار خلع سلاح موقت شدند.

این دیپلمات سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که اکنون فرصت بی‌سابقه برقراری صلح در افغانستان دیده می‌شود. افغان‌ها از جمله نیروهای طالبان به طور آشکار خواهان صلح هستند. این در حالی است که پیشنهاد دولت برای تمدید آتش‌بس مورد پاسخ قرار نگرفت.

این مقام سازمان ملل اعلام کرد: دلیل این امر این است که طالبان خواهان پایان یافتن حضور نیروهای خارجی در افغانستان است بر همین اساس می‌خواهد با آمریکا گفت‌وگو کند. با این حال، پایان جنگ بلندمدت در این کشور نیازمند گفت‌وگو میان همه طرف‌ها از جمله طالبان و نمایندگان دولت افغانستان است.

او ادامه داد: آنچه ما اکنون یاد گرفته‌ایم این است که هم دولت افغانستان و هم طالبان فرماندهی و کنترل سربازهایشان را بر عهده داشته باشند. هم نیروهای طالبان خواهان صلح بوده و هم اشرف غنی گام‌های شجاعانه‌ای برای گفت‌وگو و مذاکرات برداشته است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم و انتظار داریم انتخابات پیش رو شفاف، قابل اعتماد و جامع باشد و نیازهای مردم را تامین کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.