چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / ساخت سالن نمایش تئاتر در دستور کار وزارت ارشاد است
ساخت سالن نمایش تئاتر در دستور کار وزارت ارشاد است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

ساخت سالن نمایش تئاتر در دستور کار وزارت ارشاد است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از 400 سالن تئاتر وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش جمعیت هنرمندان حوزه نمایش، توسعه و ساخت سالن های تئاتر ضروری و در دستور کار این وزارتخانه است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از ۴۰۰ سالن تئاتر وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش جمعیت هنرمندان حوزه نمایش، توسعه و ساخت سالن های تئاتر ضروری و در دستور کار این وزارتخانه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از از ایرنا ، شهرام کرمی روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه اجرای عمومی فصل تئاتر دماوند که با حضور هنرمندان در سالن آمفی تئاتر سینما پرستو این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲۰۰ انجمن هنرهای نمایشی در سراسر کشور وجود دارد که عمده فعالیت های آنان در قالب یک تشکل هنری مورد حمایت این نهاد است.
وی با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی بازوی اجرایی مناسبی برای تقویت هنرمندان است، افزود : سعی کردیم انجمن ها را به عنوان مراکز مستقل هنری فعال کنیم.
کرمی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به این هنر تاثیرگذار، گفت: در سال جاری حدود یک میلیارد تومان به منظور حمایت از فعالیت انجمن هنرهای نمایشی و شعبات استان ها اختصاص یافته است که البته این میزان چندان چشمگیر نیست؛ البته اعتبار اختصاص یافته جدا از حمایت های جشنواره ای است.
وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته برای استفاده بخشی از ظرفیت استانها سعی شده با ساخت پلاتو، بلک باکس و یا طرح تئاتر شهر این هنر حفظ شود، بیان داشت: هم اکنون ۱۸ سالن تئاتر شهر در استان ها وجود دارد که امیدواریم این میزان افزایش یابد.
این مقام مسئول با اشاره به فصل تئاتر در دماوند نیز خاطرنشان کرد: عمده گروه های شرکت کننده در فصل تئاتر دماوند قشر جوانان هستند که باید از ظرفیت و پتانسیل آنان استفاده کنیم.
وی در ارتباط با برنامه های این نهاد افزود: هدف ما حمایت از انجمن های هنری در سراسر کشور است ولی با توجه به بضاعت کم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی لازم است مسئولان شهرستان پیش قدم شوند.
کرمی با تاکید براینکه بین ارگان های فرهنگی و هنری همچون شهرداری، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش تعامل و مشارکت ایجاد شود تصریح کرد: با وسیع شدن فعالیت های تئاتر، انجمن هنرهای نمایشی نمیتواند به تنهایی پاسخگوی مطالبات باشد.

** عدم حمایت اداره ارشاد دماوند در برگزاری جشنواره فصل تئاتر
مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با اشاره به اینکه برگزاری فصل تئاتر در استان تهران یکی از مهم ترین برنامه های سال جاری است، گفت: فصل تئاتر به معنی اجرای مداوم آثار نمایشی در شهرستان ها است و این طرح در دماوند با ۱۴ اثر آغاز شده و در ۷ شهرستان دیگر نیز اجرایی خواهد شد.
امیر حسین شفیعی، با بیان اینکه به زودی جشنواره تئاتر استان تهران را برگزار خواهیم کرد، گفت: عدم همکاری روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگترین مشکل برگزاری اینگونه جشنواره ها است که شهرستان دماوند نیز از این مهم مستثنا نیست.
وی تصریح کرد: متاسفانه موانع زیادی توسط روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مخصوصاً در دماوند در حوزه تئاتر ایجاد می شود که پیشرفت این هنر را کند کرده است؛ برگزاری این فصل تئاتر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و هنرمندان تئاتر دماوند انجام شد و هیچ گونه حمایتی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند صورت نگرفت.
مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با بیان اینکه هنرمندان تئاتر دماوند بسیار مظلوم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: تئاتر فضایی برای انسان سازی است و نباید کاری کنیم که باعث مهاجرت هنرمندان از دماوند شود زیرا شهر بدون هنرمند، شهر بی روحی است.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از ۱۴ کارگردان و عوامل اجرائی فصل تئاتر دماوند تجلیل و تقدیر شد.
این شهرستان با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از ۲ بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.