صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حریم هوایی عربستان و متحدانش همچنان به روی قطر بسته می‌ماند
حریم هوایی عربستان و متحدانش همچنان به روی قطر بسته می‌ماند

حریم هوایی عربستان و متحدانش همچنان به روی قطر بسته می‌ماند

چهار کشور عربی تحریم کننده قطر اعلام کردند در راستای حفظ امنیت ملی و حق حاکمیتی خود همچنان حریم هوایی‌شان را به روی هواپیماهای قطری بسته نگه می‌دارند.

بحران قطر و همسایگانش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عربستان، ‌امارات، بحرین و مصر در بیانیه مشترکی تاکید کرده‌اند پس از آنکه پرونده حریم هوایی خود با قطر را به دیوان بین المللی عدالت ارائه کرده و تاکید کردند که سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) حق دخالت در این اختلاف‌نظر را ندارد و تا زمان صدور حکمی از سوی دیوان بین المللی عدالت همچنان حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای قطری بسته نگه خواهند داشت.

انتظار می‌رود اقدامات برای تجدیدنظر و جلساتی که دیوان بین المللی عدالت برگزار می‌کند تا صدور حکم، مدت زیادی به طول انجامد.

کشورهای مذکور تاکید دارند، اصل قضیه این است که قطر مرتکب تجاوزات مستمر و بزرگی در حق این چهار کشور از جمله دخالت‌هایش در امور این کشورها و حمایت از تروریسم شده است و این مساله اختلافات را سیاسی و امنیتی کرده است و اینکه شورای سازمان هواپیمایی بررسی درخواست‌های قطر را پذیرفته امری غیرقانونی و خارج از دایره اختیارات فنی این سازمان است.

با توجه به اینکه کشورهای یاد شده تصمیم دارند، در دیوان بین المللی عدالت درخواست تجدیدنظر در تصمیم سازمان ایکائو را بدهند، سازمان ایکائو بررسی خواسته‌های قطر را تا صدور حکم این دادگاه متوقف خواهد کرد و همزمان این چهار کشور از حق حاکمیتی خود در مسدود کردن حریم هوایی‌شان به روی هواپیماهای قطری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.