صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تشکیل کمیسیون همکاری‌های علمی بین‌الملل در ستاد نقشه جامع علمی
تشکیل کمیسیون همکاری‌های علمی بین‌الملل در ستاد نقشه جامع علمی

کبگانیان خبر داد

تشکیل کمیسیون همکاری‌های علمی بین‌الملل در ستاد نقشه جامع علمی

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تشکیل کمیسیون همکاری‌های علمی بین‌الملل در ستاد نقشه خبر داد.

دکتر منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر منصور کبگانیان با اشاره به برگزاری یکصد و هفتمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: موضوع پیش از دستور اول این جلسه، آغاز به کار کمیسیون همکاری‌های علمی بین‌الملل بر اساس سند جامع روابط علمی بین الملل بود، این کمیسیون در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با حضور نمایندگانی از مجموعه دستگاه های علمی، آموزشی، امنیتی و اطلاعاتی تشکیل شده است تا محیط امنی را برای فعالیت‌های بین‌المللی محققان و دانشمندان کشور فراهم آورد.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری، هیأت‌های اندیشه‌ورزی در مجلس خبرگان رهبری ایجاد شده است که فعالیت این مجموعه در کارگروه علم و فناوری، ارتباط خوب و وسیعی با ستاد نقشه جامع علمی کشور برای تهیه گزارش کلان علم و فناوری دارد.

دکتر کبگانیان ادامه داد: امروز چهاردهمین گزارش پیشرفت‌های علم و فناوری طی گزارشی ارائه شد.

استاد دانشگاه امیرکبیر گفت: بحث اصلی مطروحه در جلسه امروز «تببین و تقسیم کار مربوط به مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار ماه رمضان با اساتید دانشگاه» بود که این مطالبات در چند محور کلان مورد بررسی قرار گرفت. هدفمند کردن تحقیقات و پژوهش در کشور، حل مسائل کشور توسط دانشگاه‌ها و هدایت اساتید و دانشجویان کشور به سمت تحقیق و پژوهش از محورهایی بود که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در این جلسه تأکید شد آیین‌نامه ارتقای اساتید با توجه به موضوع حل مسائل کشور مورد بازنگری قرار گیرد تا پس از بررسی‌ها در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ادامه تأکید شد طرح مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها بر اساس سند مصوب آمایش آموزش عالی در دستور کار قرار گیرد و در کمیسیون آمایش آموزش عالی بررسی شود.

وی افزود: مطالبه طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از وزارت علوم و طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از دیگر موضوعاتی بود که به آن پرداخته شد.

دکتر کبگانیان یادآور شد: طرح تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها و کارگروهی مبحث کنکور از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت. به همین منظور در این رابطه با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال فعالیت است که امیدواریم در جلسات آتی گزارش جمع بندی این کارگروه نیز در جلسات شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بررسی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.