صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / تامین آب شرب اولویت نخست استان کهگیلویه و بویراحمد

تامین آب شرب اولویت نخست استان کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان سرانه مصرف آب بسیار بالا است، گفت: باید در زمینه مصرف بهینه آب فرهنگ سازی انجام شود.

آب شرب

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمد احمدی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به وضعیت اقلیمی کشور و به تبع آن استان، افزود: باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و سفره‌های آب زیرزمینی می‌طلبد شهروندان در مصرف آب این مایه حیات، صرفه‌جویی کنند. 

وی خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه آب شد و اظهار کرد: باید تمهیدات لازم برای مدیریت انتقال آب اندیشیده شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به نقش پررنگ رسانه ها در اصلاح شیوه مصرف آب، خاطرنشان کرد: مطبوعات و رسانه‌های جمعی بازوان توانمند دولت هستند و انتظار می‌رود با ساخت برنامه‌های فرهنگی و سمعی و بصری نحوه صحیح مصرف آب را به مخاطب و شهروندان را آموزش دهند . 

احمدی تصریح کرد: مدیریت منابع آبی استان نیازمند برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است . 

وی خواستار ارائه گزارش فرمانداران شهرستان‌های ۸ گانه استان در خصوص مدیریت آب در نشست بعدی این کارگروه شد . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی در برنامه ریزی‌های خود تمهیدات لازم برای سازگاری با خشکسالی را بیاندیشند و در این زمینه در حوزه عمومی نیز فرهنگ سازی‌های لازم انجام شود . 

احمدی با تاکید بر اینکه تامین آب آشامیدنی اولویت نخست استان است، بیان کرد: قیمت تمام شده آب شرب در استان بالا است و بنابراین فرهنگ‌سازی عمومی برای اصلاح الگوی مصرف آب ضروری است . 

وی خواستار شناسایی، کشف و جمع‌آوری انشعابات و چاه‌های غیرمجاز در استان شد و ادامه داد: با متخلفان برداشت آب از چاه‌های استان برخورد شود . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در راستای مدیریت تنش آبی همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انتظامی و قضایی لازم و ضروری است و انتظار می‌رود همگان پای کار باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.