صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اریتره و اتیوپی به سخت‌ترین بحران نظامی آفریقا پایان می‌دهند
اریتره و اتیوپی به سخت‌ترین بحران نظامی آفریقا پایان می‌دهند

بعد از ۲۰ سال؛

اریتره و اتیوپی به سخت‌ترین بحران نظامی آفریقا پایان می‌دهند

دو کشور اتیوپی و اریتره به دنبال سفر یکی از مقامات بلندمرتبه این کشور به آدیس‌آبابا پس از گذشت دو دهه از قطع روابط، آماده باز کردن صفحه جدیدی از روابط هستند.

اریتره و اتیوپی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اسکای نیوز، دو رقیب قدیمی یعنی اریتره و اتیوپی به دنبال سفر یکی از مقامات بلندمرتبه اریتره به آدیس‌آبابا پس از گذشت دو دهه از قطع روابط، آماده آغاز صفحه جدیدی از روابط هستند و این امر امیدها را برای پایان دادن به یکی از دشوارترین بحران‌های نظامی آفریقا زنده کرده است.

پس از اینکه ابی احمد علی، نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد، به توافق‌نامه صلح میان دو کشور پایبند خواهد بود و از احتمال حل درگیری مرزی در یک اقدامی که اریتره از آن استقبال کرده، خبر داد، سفر مذکور انجام شد.

پس از ورود مقام بلندمرتبه اریتره به آدیس‌آبابا، عثمان صالح، وزیر خارجه اریتره گفت: امروز عید است زیرا ارتباط دو کشور برای مدت طولانی قطع شده بود، اما پس از رنج‌های بسیار در صلح را باز کردیم.

در یک اقدام نمادین، نخست وزیر اتیوپی گفت، پروازهای خطوط هوایی این کشور برای نخستین بار از سال ۱۹۹۸ به مقصد اریتره از سر گرفته خواهند شد. در سال مذکور روابط دیپلماتیک میان دو کشور قطع شد.

ابی احمد نسبت به پایان یافتن درگیری ابراز امیدواری کرد و افزود: “در دیدار با نمایندگانی از اریتره مبادله اراضی میان دو کشور صورت خواهد گرفت، اما این امر اهمیتی ندارد و مرزهایی میان ما وجود نخواهد داشت، زیرا روابط میان ما تقویت خواهد شد”.

اریتره پس از سه سال جنگ، در سال ۱۹۹۳ استقلال یافت اما درگیری بار دیگر میان این کشور و اتیوپی در سال ۱۹۹۸ بر سر شهرک مورد مناقشه “بادمی” واقع در مرزهای میان دو کشور بالا گرفت تا جایی که روابط دیپلماتیک میان آن دو قطع شد. اما اریتره هیئت دائمی در آدیس‌آبابا دارد که نماینده آن در اتحادیه آفریقاست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.