صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / کمیته مشترک سرمایه گذاری ایران و ازبکستان تشکیل می شود
کمیته مشترک سرمایه گذاری ایران و ازبکستان تشکیل می شود

کمیته مشترک سرمایه گذاری ایران و ازبکستان تشکیل می شود

وزیر تجارت ازبکستان و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، بر تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «محمد خزاعی» معاون وزیر اقتصاد ایران در دیدار وزیر تجارت ازبکستان که در محل این وزارتخانه برگزار شد، پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک سرمایه گذاری مالی را مطرح کرد که مورد استقبال وزیر تجارت ازبکستان قرار گرفت.
به گفته خزاعی این کارگروه مشترک به منظور تهیه نقشه راه همکاری های دو کشور در قالب قراردادهای فاینانس و سرمایه گذاری تشکیل می شود.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران همکاری با کشورهای منطقه از جمله ازبکستان را یک اولویت استراتژیک دانست و افزود: سفر رسمی رئیس جمهوری ایران در روزهای آتی به ازبکستان نشانه بارز این اولویت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه منافع سیاسی، اقتصادی و امنیتی ایران و ازبکستان به هم گره خورده است، افزود: عزم و اراده دو کشور برای افزایش سطح همکاری های اقتصادی جدی است.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد: وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت ایران، آماده هرگونه همکاری با ازبکستان به منظور توسعه و تحکیم بیشتر روابط تجاری طرفین است.
وزیر تجارت خارجی ازبکستان نیز در ادامه، با اشاره به تاکید جدی رییس جمهوری کشورش برای توسعه همکاری با ایران و سفر رئیس جمهوری کشورمان به ازبکستان، افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را دارای اهمیت بسیار زیاد دانست.
وی نتایج جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان، بیانگر سطح جدیدی از روابط اقتصادی دو کشور دانست و افزود: با پیشنهاد طرف ایرانی برای تشکیل کارگروه مشترک سرمایه گذاری مالی، موافقیم و حتی پیش نویسی در این ارتباط تنظیم کرده ایم ارایه خواهیم کرد.
«جمشید خواجه یف» با اشاره به فعالیت بیش از یکصد شرکت ایرانی در ازبکستان و تاکید بر تمایل جدی برای تحکیم و توسعه همکاری های دو کشور، گفت: با توجه به ظرفیت های بالای ایران در بخش صنعت، تصمیم گرفتیم نقشه راه مجزایی برای همکاری های صنعتی با ایران در زمینه پروژه هایی مانند نفت، نساجی، مصالح ساختمانی، بهداشتی، دارویی و فرآوری محصولات کشاورزی تهیه کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر تجارت ازبکستان که نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور نیز هست، به منظور توسعه همکاری ها با ایران و نیز برنامه ریزی و نهایی کردن یادداشت تفاهم های همکاری برای پیگیری در سفر قریب الوقوع رییس جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان در راس هیاتی اقتصادی به تهران سفر کرده است.
اقتصام **۱۰۷۰**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.