صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مذاکرات مثبت وزیر دفاع آمریکا در چین/ ماتیس: امیدوارم گفت‌وگوها صادقانه بماند
مذاکرات مثبت وزیر دفاع آمریکا در چین/ ماتیس: امیدوارم گفت‌وگوها صادقانه بماند

مذاکرات مثبت وزیر دفاع آمریکا در چین/ ماتیس: امیدوارم گفت‌وگوها صادقانه بماند

وزیر دفاع آمریکا به رغم تنش‌های تجاری با پکن و همچنین اختلافات در زمینه مسائل دریای چین جنوبی امروز(چهارشنبه) مذاکراتش با همتای چینی خود را "صادقانه" توصیف کرد.

ماتیس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در دیدار خود از چین به “وی فنگ”، وزیر دفاع این کشور گفت، پیش‌بینی می‌کند که همه گفت‌وگوهایش در پکن، همچون مذاکراتی که با همتای چینی خود داشته، “صادقانه” باشند.

ماتیس با اشاره به ارتش چین گفت: من به خاطر اهمیتی که ارتش آمریکا برای روابط نظامی با ارتش آزادی‌بخش خلق قائل است، اینجا هستم. رابطه ارتش با ارتش برای روابط گسترده‌تر میان دو کشور امری حیاتی است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از وی فنگ دعوت کرد که در پنتاگون با یکدیگر ملاقات کنند.

وزیر دفاع چین نیز همچون همتای آمریکایی خود از این مذاکرات خرسند بود و دیدار ماتیس از چین را نکته مثبت جدیدی برای روابط کشوری و نظامی دانست.

این مقام چینی همچنین “افزایش اعتماد استراتژیک” میان واشنگتن و پکن را که شی جینپینگ، رییس جمهور چین و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بر آن تاکید کرده‌اند، یادآور شد و این امر را برای تقویت استراتژیک و همکاری‌های دو کشور مهم ارزیابی کرد.

ماتیس امروز با دیگر مقامات ارشد چین از جمله رییس جمهور این کشور نیز دیدار می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا همواره بر سر اقدامات چین در دریای چین جنوبی لحنی بسیار انتقادآمیز علیه پکن داشته است. ارتش آمریکا حتی از دعوت چین برای پیوستن به یک مانور دریایی با مشارکت چند کشور که همزمان با دیدار ماتیس از پکن آغاز خواهد شد، صرف نظر کرد و این امر ناراحتی مقامات چینی را به دنبال داشت.

سفر این مقام نظامی ارشد آمریکایی به چین در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌های تجاری میان این دو کشور شدت گرفته است. پکن همچنین نسبت به مقاصد آمریکا در خصوص تایوان تردید دارد.

در حالی که چین و واشنگتن در تلاش هستن که روابط نظامی خود را حفظ کنند، به شدت نسبت به اقدامات هم مشکوک هستند.

آمریکا چین را به نظامی‌کردن دریای چین جنوبی متهم می‌کند و پکن در مقابل از گشت‌زنی‌های دریایی آمریکا در شرق و جنوب شرق آسیا ناراضی است اما این دو کشور همچنان منافع مشترک استراتژیک زیادی همچون حصول اطمینان از صلح و ثبات در شبه جزیره کره دارند. چین از نشست تاریخی میان رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی که ۱۲ ژوئن در سنگاپور برگزار شد، استقبال کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.