صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / محمدیان: زمینه حضور بانوان در سه‌گانه را فراهم می‌کنیم/ باید از ظرفیت مناطق آزاد استفاده کرد
محمدیان: زمینه حضور بانوان در سه‌گانه را فراهم می‌کنیم/ باید از ظرفیت مناطق آزاد استفاده کرد

محمدیان: زمینه حضور بانوان در سه‌گانه را فراهم می‌کنیم/ باید از ظرفیت مناطق آزاد استفاده کرد

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید رویکرد مدیران ورزشی در سال ۹۷ بر مبنای بخش اجتماعی آن هم نه به صورت خصوصی و نه به صورت دولتی باشد.

فریبا محمدیان

به گزارش کسب و کار نیوز، فریبا محمدیان، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش سه گانه گفت: مدیریت در فدراسیون‌های ورزشی قابل قیاس با مدیریت در سایر دستگاه‌های اداری و دولتی نیست. ساختار فدراسیون‌ها در ایران منحصر به فرد است. اگر بحث پول‌سازی در فدراسیون سه گانه شکل جدی به خودش نگرفته است به دلیل آن است که رشته سه‌گانه تبدیل به صنعت نشده است. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا فراتر از توان‌مان به این رشته کمک کنیم و این دیدگاه در همه معاونان وزارت ورزش و جوانان وجود دارد اما کمک‌های مالی تنها کمک هستند و استراتژی‌های کلان می‌تواند این رشته ورزشی را کمک کند.
او در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به برخی از استراتژی‌های مفید در کمک به این رشته گفت: استان‌های دارای مناطق آزاد باید از این ظرفیت استفاده کنند چراکه در این مناطق موانع بر سر راه مراودات بین‌المللی وجود ندارد و کارها راحت‌تر پیش می‌رود.
محمدیان در ادامه در رابطه با مشکلات مربوط به ترویج رشته سه‌گانه اظهار کرد: در خصوص بحث ترویج و رسانه‌یی کردن این رشته نیز معضلاتی وجود دارد که مختص به سه گانه نیست. رییس فدراسیون جهانی سه گانه پس از ملاقات با مسوولان ایرانی از عمومی نشدن این رشته سخن گفت. در حال حاضر رشته مردم پسند در ایران هنوز فوتبال است و خبری از رشته‌های پایه نیست و باید تلاش زیادی کنیم تا این رشته در اوقات فراغت جوانان و نوجوانان زمان بیش‌تری را به خود اختصاص دهد. انجام چنین طرح‌هایی فراتر از برنامه‌های جاری امکان‌پذیر است. فدراسیون‌های مختلف در استان‌ها باید تلاش‌شان بر هم‌افزایی باشد و اگر یک سالن در یک شهر وجود دارد می‌توانند با اقناع مشکلات را حل کنند.
معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: باید هیات‌های استانی بتوانند معاونان ورزش استان را با توجه به تقویم سالانه مصوب فدراسیون ملزم به همکاری کنند چرا که هیات‌های استانی دست‌شان باز است و ضریب نفوذ بالایی در شهر ها دارند. باید از ارزش افزوده برای توسعه رشته سه‌گانه بهره بود. مطمئن باشید وزارت ورزش و جوانان به اندازه هیات‌های استانی در جذب منابع مالی در شهرها قدرت ندارد. باز هم تأکید می‌کنم که رویکرد مدیران در سال ۹۷ باید بر مبنای مدیریت بخش اجتماعی نه به صورت خصوصی و نه به صورت دولتی باشد.
محمدیان درباره استفاده از دانش مربیان خارجی گفت: درباره جذب مربیان خارجی، فدراسیون‌ها باید پس از شناخت و ارزیابی کامل فرد مورد نظر را انتخاب کنند در چنین شرایطی حتما وزارت ورزش و جوانان نیز به فدراسیون کمک می‌کند. در مورد بیمه ورزشکاران حتما پیگیری‌های لازم را پس از صحبت با نوروزی انجام خواهیم داد.
محمدیان در ادامه صحبت‌هایش درباره بخش بانوان در رشته سه‌ گانه گفت: هدف از دعوت رییس فدراسیون جهانی به ایران این بود که بتوانیم فرآیند برگزاری این رشته برای بانوان را مقداری تغییر دهیم تا بانوان ایرانی حضوری فعال و پررنگ داشته باشند و با صیانت از ارزش‌هایی که تک‌تک بانوان به آن‌ها اعتقاد دارند در رقابت‌ها حضور پیدا کنند. سعی می‌کنیم زمینه را برای حضور بانوان فراهم کنیم. در تورنمنت‌های آسیایی دست‌مان برای اعزام بانوان باز است اما در رقابت‌هایی هم‌چون بازی‌های آسیایی و المپیک که محلی برای کسب تجربه نیستند باید راهکارهای بهتری را اندیشید.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.