صفحه اصلی / اصناف / اصناف / فروش کالا در فضای مجازی بدون داشتن مجوز جرم محسوب می شود
فروش کالا در فضای مجازی بدون داشتن مجوز جرم محسوب می شود

رئیس اتاق اصناف قائنات

فروش کالا در فضای مجازی بدون داشتن مجوز جرم محسوب می شود

رئیس اتاق اصناف قائنات گفت: کسانی که بدون پروانه کسب و به صورت خانگی از طریق فضای مجازی اقدام به عرضه کالا می کنند، این اقدام آنان عرضه کالای قاچاق و جرم محسوب می شود.

رئیس اتاق اصناف قائنات گفت: کسانی که بدون پروانه کسب و به صورت خانگی از طریق فضای مجازی اقدام به عرضه کالا می کنند، این اقدام آنان عرضه کالای قاچاق و جرم محسوب می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، حسن مالکی نژاد، افزود: باید افرادی که بدون مجوز اقدام به فروش کالا از طریق مجازی می کنند، نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند. وی با بیان اینکه اکنون کمترین حق عضویت از اصناف دریافت می شود و حق عضویت ها تغییری نکرده است، اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۹ آیین نامه اجرایی ماده ۳۱ قانون نظام صنفی کشور ما ملزم به دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هستیم که از این مبلغ ۴۰ هزار تومان به حساب اتاق اصناف ایران واریز و بقیه به صورت مساوی میان اتاق اصناف شهرستان و اتحادیه تقسیم می شود. وی افزود: البته این قانون از ۴ سال قبل باید اجرایی می شد اما به دلیل اوضاع نابسامان و رکود شدید بازار تاکنون از اجرای آن خودداری کرده ایم اما برای اجرای آن الزامات قانونی داریم و باید گفت به رغم این که با اجرای آن مخالف هستیم اما شاید چاره ای جز اجرای آن نداشته باشیم. مالکی نژاد با اشاره به مشاوره رایگان در زمینه مالیات به تمام اصناف و کسبه در پیشخوان اصناف گفت: قوانین مالیاتی در تمام کشور ثابت است و با پیگیری‌های زیاد متاسفانه حمایتی در جهت تسهیل این قوانین برای شهرهای محروم صورت نگرفته و هرساله شاهد افزایش میزان مالیات با وجود کاهش درآمد کسبه هستیم. مالکی از کلیه کسبه خواست تا روند ارائه کالا و خدمات خویش را به سمت روند مجاز و تعیین شده در پروانه کسب سوق دهند زیرا بر اساس طرحی ملی و کشوری به زودی با کسبه ای که تداخل صنفی داشته باشند، برخورد و مشمول جرایم سنگینی خواهند شد. رئیس اتاق اصناف قائنات اظهار کرد: شهرداری به تعهدات خویش در زمینه انتقال پنجشنبه بازار به جمعه بازار عمل نکرد. در مورد بحث انتقال پنجشنبه بازار به جمعه بازار که قرار بود از اواخر اسفند ماه سال گذشته اجرایی شود و این انتقال باید با اجرایی شدن دو شرط که از جانب فرماندار سابق قائنات تعیین شده بود یعنی ایجاد روز بازارها و ساماندهی پنجشنبه بازار صورت می گرفت اما شهرداری که یکی از متولیان اصلی در زمینه اجرایی شدن این دو شرط است هنوز جواب صورت جلسات تنظیم شده در این مورد را نداده است و گویا شهرداری هزینه ای برای این امر ندارد. وی همچنین از کسبه خواست در زمینه برخورد با کالای قاچاق خود پیشقدم بوده و عرضه کنندگان کالای قاچاق را معرفی کنند. مالکی نژاد گفت: کسانی که بدون پروانه کسب و به صورت خانگی از طریق فضای مجازی اقدام به عرضه کالا می کنند، این اقدام آن عرضه کالای قاچاق و جرم محسوب می شود و با آن برخورد خواهد شد که برای پیشگیری از این امر افرادی که بدین کار اقدام می ورزند، نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند. مالکی در پایان گفت: از تمامی انتقادها استقبال می کنیم و آن را حق همه کسبه و اصناف می دانیم، اما بهتر است اگر انتقادی هست با ارائه راهکار برای رفع مشکل و بهبود وضعیت باشد. وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵۰۰ نفر کسبه دارای پروانه کسب وبدون پروانه کسب در قائنات و زیرکوه فعالیت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

تقدیر اتاق اصناف ایران از اقدامات پلیس اماکن در حفظ نظم بازار در ماه مبارک رمضان

به گزارش کسب و کار نیوز ، لذا، اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر و تشکر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.