صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / حقابه بالیقلو نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد
حقابه بالیقلو نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد

عضو شورای شهر اردبیل:

حقابه بالیقلو نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد

‌عضو شورای شهر اردبیل گفت: انتظار می‌رود حقابه بالیقلو از سوی آب منطقه‌ای دوام و قوام پیدا کند تا حیات این رودخانه را به عینه مشاهده کنیم.

بالیقلو

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌حسین افسانه در نشست اعضای شورای شهر اردبیل با مدیر کل محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه محیط زیست نیاز به فرهنگ‌سازی و آگاهسازی مردم داریم تا خود مردم به قوانین و مقررات زیست محیطی احترام گذاشته و به سلامت محیط پیرامونی خود بها دهند.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و مشارکت بالای آنها در بخش‌های مختلف استفاده کنیم، چرا که این تشکل‌ها از ظرفیت خوب تعامل و ارتباط با مردم برخودار هستند.
افسانه بیان کرد: ما سالانه یک میلیارد تومان برای بهسازی و زیباسازی رودخانه بالیقلو هزینه می‌کنیم اما انتظار می‌رود حقابه بالیقلو از سوی آب منطقه‌ای دوام و قوام پیدا کند تا حیات این رودخانه را به عینه مشاهده کنیم.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: با توجه به اینکه رودخانه بالیقلو از وسط شهر عبور می‌کند، هر چقدر آب این رودخانه زیاد و سیمای آن مناسب باشد، قطعا بر جذابیت شهر و جلب نظر شهروندان نیز کمک خواهد کرد.
افسانه به شرایط ضعیف موزه تاریخ طبیعی اردبیل و عدم روزآمدی آن در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: ما به راحتی می‌توانیم این موزه را با توجه به موقعیت آن در شورابیل به گونه‌ای احیا و نوسازی کنیم تا این مجموعه به یک تفرجگاه ارزشمند برای گردشگران و شناسنامه‌ای برای محیط زیست استان اردبیل تبدیل شود.
 
در انتقال مشاغل مزاحم محیط زیست هیچ تحرکی از خود نشان نداد

دیگر عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه این مجموعه باید بر پیوست زیست محیطی پروژه‌های عمرانی نظارت بیشتری داشته باشد، افزود: محیط زیست باید در کنار برنامه‌های نظارتی در مجموعه خودش نیزبه گونه‌ای عمل کند تا الگویی برای سایر مجموعه‌ها و نهادها باشد.
یعقوب هاشمی با انتقاد از شرایط قدیمی و فرسوده موزه تاریخ طبیعی تصریح کرد: به دلیل این شرایط نامرغوب مردم و خانواده‌ها به ویژه گردشگران رغبتی به حضور در این موزه پیدا نمی‌کنند که امیدواریم نسبت به بروزسانی این موزه هر چه سریعتر اقدام شود.
وی همچنین به برداشت‌های بی‌رویه مصالح ساختمانی از معادن اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق این استان به ویژه شهر اردبیل این برداشت‌ها سیمای نامطلوبی را ایجاد کرده در حالی که انتظار می‌رود محیط زیست با حساسیت روی این موضوع ورود پیدا کند.
دبیر شورای استان اردبیل با طرح این سوال که مشخص شود اعتبارات محیط زیست در چه بخش‌ها و پروژه‌هایی صرف می‌شود، خاطرنشان کرد: ما به عینه چیز خاصی را از محیط زیست در اجرای پروژه‌های زیست محیطی مشاهده نمی‌کنیم.
هاشمی ضرورت راه‌اندازی ایستگاه دوم سنجش هوا را در اردبیل و انتقال مشاغل مزاحم را با نظارت محیط زیست به خارج از شهر یادآور شد و اظهار کرد: جای گلایه است که هیچ مکاتبه‌ای از سوی محیط زیست در تاخیر و تعلل به وجود آمده در این انتقال مطرح نشد در حالی که پروژه تاکنون عقیم مانده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.