صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / انجام پروژه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری با مطالعه صورت گیرد
انجام پروژه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری با مطالعه صورت گیرد

فعال محیط زیست:

انجام پروژه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری با مطالعه صورت گیرد

فعال محیط زیست در چهارمحال و بختیاری گفت: انجام پروژه‌های اجرایی با کار کارشناسی و مطالعه و تحقیق صورت گیرد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، هومان خاکپور با اشاره به احداث جاده روستای دهدلی در منطقه دیناران شهرستان اردل، اظهار کرد: خدمات‌رسانی و ایجاد زیرساخت به تمام نقاط کشور از وظایف و برنامه‌های دولت است.

وی افزود: متاسفانه گاهی با این رویکرد مواجه هستیم که پروژه‌های مرتبط به ایجاد زیرساخت، بدون توجه به خسارت‌های آن اجرا می‌شود و این امر یک مسئله جدی است.

خاکپور تصریح کرد: لازم است قبل از اجرای پروژه‌های عمرانی ، مکان‌یابی و امکان سنجی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بایستی اجرای پروژه‌ها، از لحاظ اجتماعی و اقتصادی نیز بررسی شود و با انجام مطالعه و تحقیق کارشناسی در قالب گزارش ارزیابی، این نتیجه حاصل شود که آیا احداث جاده روستای دهدلی در منطقه دیناران عملیاتی شود یا نه.

خاکپور با بیان اینکه این جاده بدون مطالعه و بدون فراهم کردن مقدمات کار و اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های متولی نباید احداث شود، گفت: مطرح شدن احداث جاده بدون انجام کار کارشناسی دقیق و بررسی تمام جوانب حفظ منابع محیط زیست در اجرای قانون محدودیت ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: احداث جاده پنبه‌کال در منطقه استراتژیک زردکوه نیز بدون کار کارشناسی دقیق عنوان شده بود و اجرای قانون را با چالش جدی مواجه کرد.

خاکپور خاطرنشان کرد: انتظار است که مسئولان تمام مقدمات اولیه، مطالعات و مجوزات لازم را برای اجرای پروژه‌ها در نظر بگیرند.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ استراتژیک در منطقه‌ای حساس واقع شده و آب دو تا سه استان بزرگ کشور مدیون این استان است و باید در طبیعت نیز با حساسیت اقدام شود تا از آسیب جدی به طبیعت همانند تخریب جنگل و فرسایش خاک جلوگیری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.