صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / اعلام مشکلات آبیاری فضای سبز و برنامه‌های اجتماعی منطقه ۲۲
اعلام مشکلات آبیاری فضای سبز و برنامه‌های اجتماعی منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ تشریح کرد

اعلام مشکلات آبیاری فضای سبز و برنامه‌های اجتماعی منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ ضمن معرفی این منطقه به مشکلات منطقه ۲۲ درباره کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و آبیاری فضای سبز اشاره کرد.

علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 تهران در ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز، علی نوذرپور در نشستی که با حضور معاونین شهرداری منطقه ۲۲ و جمعی از کارکنان این شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: منطقه ۲۲ منطقه نوبنیاد است و علی‌رغم اینکه مساحت قابل توجهی از تهران را به خود اختصاص داده است اما جمعیت کمی دارد یعنی در مساحت ۶۰۰۰ هکتار محدوده و ۱۸ هزار هکتار حریم منطقه، حدود ۱۸۰ هزار نفر ساکن هستند.

وی ادامه داد: به واسطه نوبنیادی، ساخت‌ و سازهای زیادی در منطقه شکل گرفته است و پروانه‌های زیادی نیز صادر شده است که جمعا ۱۲۵ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود و اگر بُعد خانوار را چهار حساب کنیم ۵۰۰ هزار نفر بارگذاری این منطقه است.

شهردار منطقه ۲۲ اضافه کرد: علی‌رغم این بارگذاری در حوزه ساخت‌وساز ولی سرانه‌های خدمات شهری متناسب با این جمعیت نیست یعنی برج و ساختمان ساخته شده اما سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی، امنیتی همزمان شکل نگرفته است در حالی که می‌بایست همزمان در کنار شکل‌گیری سکونت‌گاه‌ها خدمات هم شکل می‌گرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ مدرسه در این منطقه کم داریم، گفت: متأسفانه در برنامه‌ریزی‌های شهری علی‌رغم تجربه‌های مکرری که داریم و معمولا زیرساخت‌ها در ابتدا آماده شده و سپس استقرار جمعیت شکل می‌گیرد اما می‌بینیم که این اتفاق در منطقه ۲۲ نیفتاده است و شبکه‌های زیرساختی آب و برق و گاز با تاخیر نسبت به ورود جمعیت مواجه شده است.

نوذرپور با اشاره به اینکه درآمد حاصل از ساخت‌وسازها در منطقه ۲۲ درآمد خوبی بود اما این درآمد در منطقه هزینه نمی‌شد و به مناطق دیگری می‌رفت، گفت: ما با دوره‌ای از مدیریت شهری مواجهیم که می‌خواهیم مقررات طرح جامع و تفصیلی را رعایت کنیم و اجازه ساخت به برج‌های بیش از ۱۱ طبقه را ندهیم یعنی با محدودیت در ساخت و ساز مواجهیم که در نتیجه درآمد هم محدود خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: در کشور ما برخلاف کشورهای توسعه یافته و پیشرفته مدیریت شهری در دو بخش اداره می‌شود یعنی یک بخش برعهده شهرداری و بخش دیگر نیز برعهده دولت است؛ در حالی که در دنیا مدیریت شهری یکپارچه است. این عدم یکپارچگی در کشور ما موجب عدم هماهنگی، موازی‌کاری، اتلاف منابع و سرمایه می‌شود.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه به محور برنامه‌های شهرداری این منطقه اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای ما در برنامه‌ریزی برای این منطقه موضوع فضای سبز است. علی‌رغم اینکه مساحت قابل توجهی از این منطقه به فضای سبز اختصاص داده شده اما به واسطه نقش و کارکرد فرامنطقه‌ای منطقه ۲۲، این منطقه تفرجگاهی برای کل شهر تهران تعریف شده است و در همین راستا هدف‌گذاری ما این است که سطح فضای سبز کمتر از ۵۰ درصد مساحت کل منطقه نشود که در حال حاضر ۲۸۵۰ هکتار فضای سبز داریم و در تلاشیم که این مقدار افزایش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین باید در مقیاس محله‌ای هم اقداماتی را انجام دهیم بنابراین احداث پارک‌های محله‌ای در دستور کار شهرداری این منطقه است تا هر محله یک پارک محله‌ای برای استفاده خانواده‌ها داشته باشند اما یکی از مشکلات ما در این زمینه تامین آب برای آبیاری فضای سبز این منطقه است.

شهردار منطقه ۲۲ در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مدیریت پسماند و زباله در این منطقه اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماند و زباله موضوع جدی‌ است که باید مورد توجه قرار گیرد. ملتی که خودش را متکی به تمدن و فرهنگ قابل توجه می‌داند باید در این حوزه‌ها متناسب با فرهنگ قابلیت خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: در بیشتر کشورها زباله ها به صورت مخلوط جمع‌آوری نمی‌شوند و پس از تفکیک دوباره به چرخه مصرف باز می‌گردند. در این زمینه هم در منطقه ۲۲ هدف‌گذاری‌های لازم را انجام دادیم و در حال حاضر ۹ درصد پسماندهای خود به صورت تفکیک جمع‌آوری می‌شوند و در رابطه با پسماندهای طرح هم توانسته‌ایم با خرید وسایل ایجاد کمپوست پسماندهای تره‌بار را جمع‌آوری و به کود تبدیل کنیم که این موضوع قرار است به مجتمع‌ها و بلندمرتبه‌ها نیز گسترش پیدا کند.

نوذرپور درخصوص ایمنی منطقه ۲۲ در برابر زلزله نیز سخن گفت: تهران شهری است که در مقابل زلزله ناایمن است بنابراین آمادگی برای مقابله با زلزله از موضوعات جدی مدیریت شهری تهران است. ما نیز شناسنامه‌دار کردن برج‌ها و بازدید از ساختمان‌های بلندمرتبه را در دستور کار داریم تا با این اقدامات به سمت ایمن‌سازی آنها حرکت کنیم.

به گفته وی، همچنین درصددیم یک میدان میوه و تره‌بار در هر محله شکل بگیرد و این اقدام نیز از اهداف شهرداری این منطقه است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ نیز اشاره کرد و گفت: کمبود وسایل حمل و نقل عمومی از مشکلات این منطقه است. همچنین کمبود اتوبوس در کل تهران وجود دارد و اقداماتی در خصوص نوسازی این ناوگان انجام نشده است به طوری که حدود ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی رسیده است و به همان میزان نیز منطقه ۲۲ از این موضوع متاثر است.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: در حوزه مترو هم علی‌رغم اقدامات انجام شده؛ اما منطقه ۲۲ نیازمند به حداقل یک خط مترو است و این از موضوعاتی است که آن را دنبال می‌کنیم و جزو اهداف استراتژیک مدیریت منطقه ۲۲ است.

نوذرپور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برنامه‌های اجتماعی در نظر گرفته شده توسط شهرداری این منطقه برای مردم ساکن در این منطقه اشاره کرد و گفت: با شکل‌دهی طرحی به نام «خیابان محلی برای زندگی است نه صرفاً برای تردد» قرار است خیابان‌هایی که مستعد هستند در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم تا بچه‌ها و خانواده‌ها بتوانند در محل حضور داشته باشند و به تعامل بپردازند.

شهردار منطقه ۲۲ در پایان صحبت‌هایش به برگزاری نشست هفتگی با اعضای شورای محلات این منطقه برای بیان مشکلات این اشاره کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.