چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / آیا سوزن‌بانان اقتصاد متوجه فرار قطار اقتصاد از ایستگاه شده‌اند؟
آیا سوزن‌بانان اقتصاد متوجه فرار قطار اقتصاد از ایستگاه  شده‌اند؟

بهروز بنیادی:

آیا سوزن‌بانان اقتصاد متوجه فرار قطار اقتصاد از ایستگاه شده‌اند؟

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت:‌ آقای دکتر روحانی شما به عنوان پاسدار حقوق ملت قطعا از وضعیت سخت زندگی آحاد مردم آگاه هستید، می‌دانید که وضعیت خط فقر و امنیت غذایی و دارویی، ارزش پول ملی و گرانی منتسب به دولت است؟

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز بنیادی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با انتقاد از اقتصاد دولتی افزود: وقتی ۹۰ درصد اقتصاد دولتی باشد، انگشت اتهام در بازار خودرو، مسکن و طلا به سوی دولت و بانک مرکزی نشانه می‌رود. آیا سوزن‌بانان اقتصاد متوجه فرار قطار اقتصاد از ایستگاه  شده‌اند؟

وی هم‌چنین در بخشی از سخنانش به تاریخچه روابط ایران با روسیه و سوریه اشاره کرد و گفت: در دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری ایشان همه ما را به مطالعه تاریخ سفارش ویژه نمودند و بسیار به جا و به موقع فرمودند که نو کردن اندیشه نیاز به شاگردی در محضر آموزگاران دارد که تاریخ یکی از بزرگترین آن‌ها است. ما امروز دچار فقر آگاهی تاریخی و فراموشی شده‌ایم و فرصت طلبان با تحریف تاریخ ما را در گمراهی نگه داشته‌اند. ما ملتی هستیم که در مقاطعی از تاریخ شاهد رشادت‌ها و خون دادن‌های بسیاری برای رسیدن به مردم‌سالاری و آزادی بوده‌ایم. قطعه‌ای بارز از این امر تاریخ مشروطه است که با خطای نابخشودنی نخبگان آن روز سلطه استبداد رضاخانی با همه فراز و فرودهای آن بود. مردم‌سالاری و حاکمیت قانون قربانی بزرگ بعد از مشروطه بود تا در مقطع دیگر با نهضت ملی شدن نفت امید تازه برگردد.

گروه‌ها و نهادهای خاص دارای قدرت کاپیتولاسیون هستند و ردپای آنها در همه جا دیده می شود و زور هیچ قوه‌ای تاکنون به آنها نرسیده و این‌ها همان کاسبان تحریم هستند.وی در ادامه گفت: با دخالت منفعت طلبان آمریکایی و انگلیسی و تفرقه بین انقلابیون این دوره موقت آزادی با ظهور پهلوی دوم تبدیل به یکی از سیاه‌ترین دوره‌های سرکوب مردم شد. فساد در ابعاد وسیع در حاکمیت ریشه دوانده و افراد وابسته به دیوان و دربار سهامداران بسیاری از شرکت‌های داخلی و دلال عقد قرارداد بین دولت و شرکت‌های خارجی شدند. تصویری که امروز در کمال ناباوری با گذشت چهل سال از آرمانی‌ترین انقلاب تاریخ شاهد هستیم و می‌بینیم متاسفانه مردم‌سالاری دینی حاصل خون شهدا توسط برخی از خانواده‌های وابسته به حاکمیت و صاحابان رانت و امتیازهای ویژه به تاراج رفته است و سرنوشت این ملت فداکار توسط غاصبان سرمایه ملی در معرض تهدید جدی داخلی و خارجی قرار گرفته و شاهد کشف اختلاس‌های متعدد مالی، بانکی‌، نفتی هستیم. گروهی که اسیر اصل قدرت و ثروت شده‌اند حق حاکمیت  مردم و تمکین به قانون اساسی را از میان برده‌اند و در چنین فضایی تفاوتی میان این گروه و دوره پهلوی نیست .

 بنیادی تصریح کرد:  متاسفانه باید بگویم این گروه‌ها و نهادهای خاص دارای قدرت کاپیتولاسیون هستند و ردپای آنها در همه جا دیده می شود و زور هیچ قوه‌ای تاکنون به آنها نرسیده و این‌ها همان کاسبان تحریم هستند؛ بیایید خاطرات روزهای آغازین انقلاب را  مرور کنیم.  روزهایی که برجسته‌ترین خصیصه آن وحدت بود و در مخیله احدی از مردم و مسئولین بسیاری از مفاهیم سخیف اما تلخ امروز نمی‌گنجید. همچون اختلاس، رانتخواری، آقازادگی، فساد اداری و اخلاقی،  فحشا، دروغ، کودک آزاری، همسر آزاری، تجاوز در مدرسه و کلاس قرآن و تن‌فروشی و کلیه فروشی و ده‌ها مورد شرم آور دیگر.

وی افزود: در این سال‌ها حلقه حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را آنچنان تنگ کرده‌ایم و دایره خودی‌ها را چنان کوچک کردیم که بسیاری از ایرانیان خارج از این دایره قرار گرفته‌اند.

بنیادی مدعی شد که هر صدای مخالف برانداز و هر منتقد دلسوز مخالف نظام تلقی می‌شود. هر که را بخواهند از میدان به در کنند انگی به نام بی دین و فتنه‌گر به او می‌زنند و به راحتی و به دور از محکمه با  آبرو حیثیت مومنین بازی می‌کنند و دانشجو، وکیل، معلم و کارگر حق‌طلب را عامل دشمن معرفی می کنند.

بنیادی خاطر نشان کرد: در قرن ۲۱ با پیشرفت فرضیه‌های جدید مدیریت در جهان، عدم پذیرش انتقاد خطا و اشتباه دانستن یک تفکر برای سال‌های متمادی از طرف هیچ عقلی سلیمی پذیرفتنی نیست چرا که تاریخ نشان داده این مسیر هر حکومت را به خودکامگی و  فساد رهنمون کرده است و در حاشیه انحطاط قرار داده است. افزایش فضای امنیتی، ‌عدم تحمل معترضین و برخوردهای فرا قانونی، ورود به حریم خصوصی شهروندان اولین زنگ خطر این مسیر است. بیایید تا دیر نشده با همدلی و شنیدن صدای مظلومین در راه رفاه و امنیت مردم قدم برداریم و تنها به وعده پاداش و ثواب اخروی بسنده نکنیم. ثروت کشور را نباید در راه استراتژی‌های پر خطر در داخل و خارج کشور مصرف کنیم. کشوری که نیاز ۶۰ میلیارد دلاری در سال به سرمایه گذاری دارد چرا باید به جای اولویت هزینه در مسیر منافع ملی و از بین بردن فقر و بیکاری ثروت ملی را بدون کسب منابع اقتصادی ثانویه در سایر نقاط به راحتی هزینه کنیم؟ چرا باید همیشه در بیم جنگ، تحریم و دلهره و اخبار ناگوار سپری کنیم؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد:  کدام توطئه بین المللی محیط زیست، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌های بین مللی و آب‌های زیرزمین را نابوده کرده است و دست کدام خارجی هوای سالم را از مردم گرفته است؟ چرا همسان سازی با جامعه جهانی اینقدر برای ما سخت شده است؟ متاسفانه در سال گذشته از همین تریبون اعلام کردم روسیه برای ما دوستی مطمئن نخواهد بود و امروز شاهد هستیم اسد وزنه  همنوایی خود را پوتین با سنگین تر کرده و حتی حضور شهیدان مدافع حرم را در سوریه کمرنگ و بعضا کتمان می‌کند و آخرین خیانت را در اوپک و در کنوانیسیون بین المللی خزر به چشم خود دیدیم و دور نیست که این دو مهره سیاسی ما را در راه منافع خود برای نتانیاهو و ترامپ قربانی کنند و ما بی‌توجه به این که در جهان سیاست امروز وفاداری مادام العمر معنا ندارد به سیاست‌های یک سان دست زده‌ایم و حتی به این دو فرد یک تشر هم نزده‌ایم.

بنیادی بیان کرد: برای همه ما روشن است که بخش زیادی از واردات کشور ما و خروج ارز فقط تحمیل قدرت‌هایی نظیر چین و روسیه است و ماحصل این معامله برد – باخت افزایش فقر و فلاکت و بی اعتمادی در بین مردم است. می‌طلبد که حلقه اول تفکر کشور از نظامی به اقتصادی تبدیل شود تا در سیاست خارجی کشور برد – برد معنا یابد. بعضی از این افراد با خطای بیشمار در مصونیت کامل قرار دارند و دیگران با همه محدودیت ملی با نجابت در حصر و ممنوعیت تصویری قرار گرفته‌اند و مردم نظارگر این رفتار کینه و حسد هستند و توصیه می‌کنم همه مردم در این راستا نامه مقام معظم رهبری را که خطاب به ریاست شهربانی ایرانشهر و مسئولان کمیته ایرانی دفاع از حقوق بشر مطالعه کنند.

در سال گذشته از همین تریبون اعلام کردم روسیه برای ما دوستی مطمئن نخواهد بود و امروز شاهد هستیم اسد وزنه همنوایی خود را با پوتین سنگین‌تر کرده و حتی حضور شهیدان مدافع حرم را در سوریه کمرنگ و بعضا کتمان می‌کند و آخرین خیانت را در اوپک و در کنوانیسیون بین المللی خزر به چشم خود دیدیم و دور نیست که این دو مهره سیاسی ما را در راه منافع خود برای نتانیاهو و ترامپ قربانی کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.