چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / آبرسانی با تانکر سیار به ۲۲۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان عنوان کرد:

آبرسانی با تانکر سیار به ۲۲۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی با تانکر سیار به 225 روستای این استان خبر داد.

آبرسانی سیار

به گزارش کسب و کار نیوز، فیض اله پاسره در دیدار مدیران و کارکنان صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله ملک حسینی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و همکاری ارزشمند دستگاه قضایی استان با تخلفات آبی، افزود: از ۱۶۴۱ روستای استان ۱۰۰۷ روستا کنتور گذاری شده است . 

وی با اشاره به اینکه ۱۶۴ روستای استان فاقد تاسیسات آب هستند، اظهارکرد: به دلیل اینکه منابع آب برخی از روستاهای استان خشک و یا آلوده شده است هم اکنون ۲۲۵ روستای استان با جمعیت حدود ۲۸ هزار نفر به صورت سیار آبرسانی می‌شود . 

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به موضوع آب شده است و رقمی حدود ۵۱ میلیارد تومان اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای استان تخصیص گرفته ایم . 

پاسره اضافه کرد: از محل این بودجه، ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی با پیشرفت قریب به ۶۰ درصدی در حال اجراست و پیش بینی ما برخورداری ۵۰۰ روستا با جمعیت ۱۰۸ هزار نفر از این طرح ها است . 

همچنین آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: انسان در برخی امور دخالت داده شده، مثلاً با کاشت درخت می توان در تولید هوا نقش داشت، اما در تولید آب به انسان نقشی داده نشده، می توان با برخی اصول از جمله درختکاری، بارش ها را تقویت کرد اما شکل دادن به قطرات آب در توان انسان نیست . 

وی با بیان اینکه وقتی نمی توان متوازن با مصرف آب تولید کرد پس باید صرفه جویی و تعادل در مصرف را پیشه کرد، افزود: اینکه در برخی مسائل از جمله آب فقیر هستیم یعنی به وظایفمان عمل نکردیم و عملکرد ناکارآمدی داشتیم . 

آیت الله ملک حسینی اظهارکرد: بد مصرف کردن چه کم و چه زیاد در دین نکوهش شده، توصیه به اعتدال در مصرف اساس است. بخش زیادی از مشکل امروز متوجه نوع مصرف است، در گذشته وفور آب و بارش ها بوده و همین امر فرهنگ غلط استفاده بی رویه از منابع امروز را موجب شده است . 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل بد مصرفی عجیب نیست روزی بر ما برسد که التماس یک قطره آب کنیم، خاطرنشان کرد: کاهش نزولات آسمانی حتی به کمتر از نصف، هشداری جدی برای صرفه جویی در مصرف آب است . 

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: نباید از فرهنگ سازی مستمر خسته شد، بالاخره بر مردم اثرگذار خواهد بود . 

وی با اشاره به کاهش ۱۰ متری منابع زیرزمینی آب استان اضافه کرد: همه با حساسیت و با احساس تکلیف در اشاعه فرهنگ صرفه جویی تلاش کنیم . توسعه باید با حفظ حقوق مردم باشد، رساندن خدمات به جمعی نباید موجب تضییع حقوق عده دیگری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.