چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پاسخ‌های وزیر علوم به سئوالات برخی نمایندگان در کمیسیون آموزش
پاسخ‌های وزیر علوم به سئوالات برخی نمایندگان در کمیسیون آموزش

پاسخ‌های وزیر علوم به سئوالات برخی نمایندگان در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزیر علوم در جلسه امروز(سه‌شنبه) این کمیسیون برای بررسی سئوالات تعدادی از نمایندگان خبر داد.

کمیسیون آموزش

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در این جلسه کمیسیون بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را بررسی کرد که مقرر شد کمیته‌ی مربوطه در کمیسیون نتیجه بررسی‌ها و چکش‌کاری‌های خود را تا هفته آینده به کمیسیون ارائه دهد تا با تجمیع نظر اعضای کمیسیون این طرح بار دیگر در صحن علنی بررسی شود.

وی با اشاره به حضور وزیر علوم برای بررسی سئوالات نمایندگان گفت: سئوال آقای بیگلری نماینده سقز پیرامون وضعیت آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، تبدیل وضعیت کارکنان، منطقه‌ای کردن دانشگاه‌های پیام نور و ضعف مدیریت در دانشگاه‌های کردستان بود که مقرر شد وزیر علوم و معاونانش پاسخ‌های خود را به نماینده سئوال‌کننده ارائه دهند تا پس از دو هفته نماینده اعلام کند از پاسخ‌های وزیر قانع شده است یا خیر.

میرزاده سئوال دیگر را مربوط به شهاب نادری نماینده پاوه عنوان کرد و توضیح داد: این سئوال درباره علت پایین بودن رتبه علمی دانشگاه‌های ایران در قیاس با سایر دانشگاه‌ها بود که مقرر شد برای این سئوال نیز مهلتی دو هفته‌ای در نظر گرفته شود تا بعد از آن نماینده نظر خود را اعلام کند.

به گفته وی،  سئوال دیگر را محمد فیضی نماینده اردبیل در مجلس پیرامون علت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های غیردولتی با وجود مشکلاتی همچون کمبود فضا و هیأت علمی مطرح کرد که این نماینده مجلس نیز مهلتی دو هفته به وزیر علوم داد تا اعلام کند از پاسخ‌های وزیر قانع شده است یا خیر. سئوال دیگر را آقای کولیوند نماینده کرج درباره وضعیت نابسامان دانشگاه خوارزمی و عدم استقرار مدیریت این دانشگاه در استان البرز مطرح کرد که مقرر شد وزارت علوم ظرف مدت سه ماه طرح توسعه آموزش عالی استان البرز را تدوین و به نماینده سئوال‌کننده و مسئولان استانی ارائه کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.