صفحه اصلی / استان ها / کردستان / مصرف کود در محصولات باغی هیچ گونه تاثیر منفی در سلامت محصول ندارد
مصرف کود در محصولات باغی هیچ گونه تاثیر منفی در سلامت محصول ندارد

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان:

مصرف کود در محصولات باغی هیچ گونه تاثیر منفی در سلامت محصول ندارد

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: مصرف کود برای درختان میوه هیچ گونه تاثیر منفی در سلامت محصولات باغی ندارد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اردشیر پور حبیبی در اولین جلسه ستاد تغذیه گیاهی اظهار کرد: از ۴۱ هزار هکتار باغ در استان کردستان ۱۱ هزار ۱۰۰۰ هکتار باغ دیم و ۳۰۰۰ هکتار باغ آبی است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۳۵۳ تن کود در امور  باغبانی مصرف شد که از این مقدار ۷۲۹ تن به اوره اختصاص داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان، با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در توزیع کود برای باغبانی بیان کرد: مدیریت توزیع و نظارت کود در اختیار معاونت زراعت بوده و باغبانی هیچ نقشی در این راستا ندارد و برنامه مشخص و مدونی در معاونت تخصصی بذر در زمینه تغذیه باغات وجود ندارد .

وی کوچک و درهم بودن قطعات باغی و نیاز متفاوت هرکدام به مصرف کود را از دیگر مشکلات مو ج ود عنوان کرد و ادامه داد: عدم اثر بخشی آنی کودها در باغات، تاثیر ساختار ریشه ایی درختان در نحوه مصرف کود، مصرف انواع کودهای تجاری خارجی از سیستم توزیع فعلی، محدودیت مصرف کود در باغات دیم و همچنین مصرف کود توزیعی بخش زراعت در باغبانی از دیگر مشکلات حوزه باغبانی در مصرف کود است .

پور حبیبی تاکید کرد: با برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای اهمیت تغذیه، توجه مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان ها به اهمیت تغذیه در باغات و اجرای برنامه تغذیه به صورت الگویی در بعضی از محصولات کشاورزی به عنوان پیشنهاد می تواند کار ساز و تاثیر گذار باشد .

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان ادامه داد: در سال ۹۷ سهمیه کود مصرفی برای باغات استان ۲۸ هزار و ۶۳۸ تن است که به شهرستان ها میزان و مقدار آن اعلام شده است.

به گفته وی، کمبود روی، پتاسه در خاک سبب می شود که کشاورزان نسبت به استفاده کود تغذیه به طور جدی اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.