صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مسکو: گزارش سازمان منع تسلیحات درباره سوریه تحت فشار واشنگتن تدوین شده است
مسکو: گزارش سازمان منع تسلیحات درباره سوریه تحت فشار واشنگتن تدوین شده است

مسکو: گزارش سازمان منع تسلیحات درباره سوریه تحت فشار واشنگتن تدوین شده است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیرامون پایگاه‌های نظامی سوریه با فشار شدید از سوی واشنگتن تهیه شده است.

وزارت خارجه روسیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه با اشاره به گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درخصوص نتایج بازرسی مرکز پژوهشی منطقه “برزه” دمشق و “جمرایه” تصریح کرد، غرب از پاسخ به دلایل هدف‌گیری موشکی دو مرکز مذکور فرار می‌کند.

طبق اعلام این وزارتخانه، کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی بارها تاکید کردند که این دو مرکز از فعالیت‌های ممنوعه خالی است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، الزامات موجود در این گزارش فراتر از چارچوب توافق‌نامه‌های شیمیایی است. تلاش بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای ورود به هر یک از زیرساخت‌های نظامی و مدنی بدون هیچ‌گونه موانعی و پیش‌شرطی با هیچ یک از قوانین بین‌المللی تناسب ندارد.

مسکو اعلام کرد، روشن است که این اسناد تحت فشار ایالات متحده و همپیمانان آن تهیه شده است. در صورتی که یکی از بازرسان بخواهد یکی از مراکز آمریکا را به همین شیوه مورد بازرسی قرار دهد، واکنش این کشور قابل توجه خواهد بود.

طبق اعلام مسکو، دولت سوریه بارها از نمایندگان سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواسته برای اطلاع و انجام تحقیقات درباره نابودی منطقه برزه با حملات موشکی آمریکا و همپیمانانش به این منطقه سفر کنند؛ مساله‌ای که شورای اجرایی این سازمان را وادار می‌کند برای پایان دادن به بازرسی تصمیم رسمی اتخاذ کند.

همزمان با این امر وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، بدون شک هدف قرار دادن مرکز پژوهش علمی و شاخه‌های آن و انهدام کامل آن در ۱۴ آوریل در اثر حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه خارج از شورای امنیت و با نقض آشکار قوانین بین‌المللی صورت گرفته و هتک حرمت و تجاوز علیه کشوری با حاکمیت ارضی و عضو سازمان ملل است.

آمریکا، فرانسه و انگلستان در ۱۴ آوریل و در پی گزارش‌های ادعایی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در دومای سوریه، دست به حملات هوایی علیه سوریه زده و برخی اهداف این کشور را مورد هدف قرار دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

شبکه مناطق آزاد مشترک در سازمان شانگهای ایجاد شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر پنجشنبه ۱۴ تیر در بیست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.