صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مرکز تخصصی گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
مرکز تخصصی گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا:

مرکز تخصصی گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: با توجه به استعداد استان اردبیل به عنوان یکی از قطب های گیاهان دارویی کشور، مرکز تخصصی گیاهان دارویی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

دکتر طیبی

حمیدرضا طیبی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مطالعات و کارهای علمی – پژوهشی خوبی در حوزه کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی در استان اردبیل انجام شده که می‌تواند الگویی موفق برای سایر مناطق کشور باشد.

وی با اشاره به زمینه‌های متعدد توسعه و پیشرفت و قابلیت بی‌نظیر در استان اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار گیاهان دارویی، این استان از پتانسیل خوبی در تولید فندق با ترکیبی از ژنتیک مناسب جهت تکثیر و تولید متنوع آن به همراه استفاده تجاری و دارویی از این محصول برخوردار است، به همین خاطر اردبیل می‌تواند به پایلوت تولید در این زمینه تبدیل شود.

رئیس جهاد دانشگاهی، استان اردبیل را قطب تولید سیب‌زمینی خواند و بیان کرد: در کنار تولید و تکمیل زنجیره صنایع تبدیلی سیب زمینی، می‌توانیم مازاد این محصول را به نشاسته و محصول پلیمری با تکنولوژی نوین تبدیل کرده و زمینه استفاده و بهره‌برداری از آن را در بخش صنعت نفت فراهم کنیم.

طیبی با قدردانی از حمایت استاندار و نمایندگان استان اردبیل برای اجرا و عملیاتی کردن طرح‌های متنوع و خلاقانه جهاددانشگاهی در این استان گفت: یکی از برنامه‌های اولویت دار این استان به خاطر همسایگی با کشورهای آسیای میانه می‌تواند در حوزه پزشکی و درمان ناباروری باشد که این پتانسیل امکان توسعه این امر و تقویت توریسم درمانی را به خوبی فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: ما همچنین در بخش درمان بیماری سرطان‌ می‌توانیم در این استان از تکنولوژی و توانمندی‌های جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی کشور به فعالیت‌های ارزشمند این نهاد در ایجاد اشتغال خانگی و تامین تسهیلات مورد نیاز در این بخش برای متقاضیان اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقده با استانداری اردبیل و رایزنی‌های به عمل آمده با مسوولان استان، امیدواریم از توانمندی‌های علمی، آموزشی، درمانی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در مسیر خدمات‌رسانی به مردم بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.