صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شد

با امضای یک تفاهم‌نامه؛

صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به توسعه‌ همکاری‌های این صندوق با صندوق ضمانت سرمایه تعاون، گفت: در این همکاری بر اساس دو مدل تعریف‌شده ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور دریافت تسهیلات بانکی صادر خواهد شد.

دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدمهدی فریدوند در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق ضمانت سرمایه تعاون افزود: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان درصدد ایجاد ظرفیت‌های جدید بودیم تا بتوانیم از طریق آن ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز این شرکت ها را ایجاد کنیم.

وی همکاری میان صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های ضمانت سرمایه را یکی از این ظرفیت‌ها دانست و اظهار کرد: با مذاکراتی که با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام شد، این مدل همکاری مورد تایید قرار گرفت. از این طریق مشکل تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان حل خواهد شد.

فریدوند صدور ضمانت‌نامه را از ماموریت‌های اصلی صندوق‌های ضمانت سرمایه عنوان کرد و ادامه داد: نتیجه همکاری میان این دو نوع صندوق منجر به اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به سابقه تأسیس این صندوق، خاطرنشان کرد: این صندوق فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد و خدماتی چون صدور انواع ضمانت‌نامه و پرداخت تسهیلات و مشارکت در طرح‌های دانش‌بنیان به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد.

وی با بیان این که در مدت چهار سال ۸۲۰ میلیارد ریال انواع ضمانت‌نامه برای شرکت‌ها صادر شده است، یادآور شد: رشد سود این صندوق در سال ۱۳۹۶ به ۱۴۰ درصد رسید.

فریدوند به فعالیت‌های صندوق ضمانت سرمایه تعاون اشاره کرد و افزود: با توجه به مأموریت‌های این صندوق دو مدل را برای همکاری تعریف کردیم. در مدل اول شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات بانکی نیاز به ضمانت‌نامه دارند که این ضمانت‌نامه از سوی صندوق‌های ضمانت صادر می‌شود ولی این صندوق پوشش کامل ریسک را ندارد که ضمانت‌نامه پوشش ریسک از سوی صندوق دانشگاه تهران به شرکت‌های متقاضی اعطا می‌شود.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اضافه کرد: در مدل دوم در صورتی که شرکتی نیازمند ضمانت‌نامه با ریسک بالا است، از ظرفیت هر دو صندوق استفاده خواهد شد.

تفاهم‌نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق ضمانت سرمایه تعاون با حضور دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و محمدمهدی فریدوند، مدیر عامل صندوق دانشگاه تهران به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه ضمانت‌نامه مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری هر دو صندوق صادر خواهد شد.

در همین حال، رئیس پارک علم و فناوری تهران گفت: امضا تفاهم‌نامه میان صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق ضمانت سرمایه گام موثر برای صدور ضمانت‌نامه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است.

زارعی هنزکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق ضمانت سرمایه تعاون با تأکید بر این که در فعالیت‌های تعاونی، نوآوری نیز وجود دارد، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همیشه پشتیبان فعالیت‌های دانش‌بنیان بوده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان این دو صندوق، اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه برگ جدیدی از حمایت‌های مالی و تضمین مالی پروژه‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری تهران یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را ضمانت‌نامه عنوان کرد و یادآور شد: با امضای این تفاهم‌نامه گامی موثر در تأمین ضمانت‌نامه برداشته شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.