چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / دسته بندی نشده / شاهرود منتظر انتقال آب ازچشمه قطری
شاهرود منتظر انتقال آب ازچشمه قطری

نماینده مردم شاهرود و میامی :

شاهرود منتظر انتقال آب ازچشمه قطری

شاهرود - حسین بابامحمدی : دکتر سید حسن حسینی شاهرودی در آئین تجلیل از کشاورزان شاهرودی اظهار داشت: در یک سال اخیر شاهد کاهش 25 درصدی بارندگی در استان سمنان و به‌ویژه شهرستان شاهرود بودیم.

به گزارش کسب و کار نیوز دکتر سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه پدیده خشک‌سالی به‌شدت مردم این شهرستان را تهدید می‌کند تأکید کرد: برای عبور از این بحران در گام نخست باید الگوی کشت کشاورزی را تغییر دهیم و نسبت به اصلاح الگوی مصرف آب در مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی تبلیغ کنیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی با بیان اینکه این شهرستان در هر ثانیه با ۱۶۰ لیتر کمبود آب مواجه است یادآور شد: این امر لزوم تقویت اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع این شهرستان را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه با ۵۰ میلیون تومان می‌توان سیستم نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت را اجرایی کرد افزود: با تحقق این طرح بازدهی بخش کشاورزی در استفاده از آب به ۵ برابر افزایش می‌یابد.

دکترحسینی شاهرودی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب بر در دستور کار کشاورزان قرار گیرد اذعان کرد: با اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری کشاورزان می‌توانند حجم گسترده‌تری از اراضی کشاورزی خود را تحت کشت محصولات موردنظر قرار دهند.

وی ابراز داشت: پروژه‌های تأمین آب و آب‌رسانی به روستاهای شاهرود از مسئولان و مدیران استانی پیگیری می‌شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به پروژه انتقال آب از چشمه قطری به شاهرود بیان کرد: مشکلات فنی در این پروژه مانع از بهره‌برداری درست از آن شده است و این در حالی است که با تکمیل و راه‌اندازی آن ۶۰ لیتر بر ثانیه آب در شاهرود تأمین می‌شد.

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.