صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حذف شرط داشتن دانشنامه تخصصی برای شرکت در آزمون دستیاری فوق تخصصی
حذف شرط داشتن دانشنامه تخصصی برای شرکت در آزمون دستیاری فوق تخصصی

حذف شرط داشتن دانشنامه تخصصی برای شرکت در آزمون دستیاری فوق تخصصی

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از حذف شرط دارا بودن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز از شرایط الزامی شرکت در آزمون‌های پذیرش دستیار فوق تخصصی و دوره‌های تکمیلی تخصصی در رشته‌های مورد نیاز خبر داد و گفت: این تسهیلات تنها برای رشته های مورد نیاز اعلام شده توسط وزارت بهداشت اعمال می‌شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به شرایط ویژه نظام سلامت کشور و تغییرات الگوی بیماری‌ها گفت: مسئولیت آموزش تربیت نیروی انسانی کافی برای پاسخگویی به نیازهای سلامت مردم است. در این بین تامین نیروهای آموزشی و درمانی از میان دانش آموختگان دوره‌های تکمیلی تخصصی یکی از مواردی است که می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دکتر لاریجانی گفت: تحصیل تا این مقطع بسیار زمان بر است و همین امر باعث می شود همکاران عزیز پس از فارغ التحصیلی در این مقطع در سنین بالا وارد دانشگاهها و نظام ارائه خدمات شوند و از سوی دیگر درکشور با کمبود این نیروها مواجه هستیم. لذا ضروری است تا جایی که قوانین و مقررات و حفظ کیفیت آموزش اجازه می‌دهد شرایط ورود زودتر این همکاران به عرصه های تدریس و ارائه خدمات فراهم گردد.

وی با بیان اینکه تغییر شرایط شرکت در آزمون های پذیرش دستیار فوق تخصصی و پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) در هشتاد و نهمین نشست دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورد تصویب قرار گرفته، گفت: بر اساس مصوبه شورا شرط دارا بودن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز از شرایط الزامی شرکت در آزمون های پذیرش دستیار فوق تخصصی و دوره های تکمیلی تخصصی در رشته های مورد نیاز حذف می‌گردد.

دکتر لاریجانی افزود: دارندگان مدرک گواهینامه نیز با رعایت سایر مقررات مرتبط مجاز به شرکت و پذیرش درآزمونهای مربوطه شناخته می‌شوند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تاکید بر اینکه این تغییر فقط برای رشته های مورد نیاز کشور اعمال می شود، خاطرنشان کرد: برای عضویت در هیات علمی دارابودن دانشنامه رشته تخصصی مادر و دانشنامه رشته فوق تخصصی مربوطه الزامی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.