صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی لایحه پسماندهای عادی در کمیسیون شوراها

بررسی لایحه پسماندهای عادی در کمیسیون شوراها

یک عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی لایحه پسماندهای عادی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کمیسیون شوراها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، پروانه مافی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز لایحه پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه قبلا نیز در کمیسیون مطرح شده بود و به کارگروهی ارجاع داده شده بود. مسئولیت این کارگروه را نیز بنده بر عهده داشتم و در طی چند جلسه که با نمایندگان دستگاه‌های مختلف نظیر محیط زیست، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و بخش غیردولتی داشتیم شش ماده از این لایحه را بررسی کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: زوایای مختلف این شش ماده را در جلساتی که داشتیم سنجیدیم و در موارد نیاز اصلاحات لازم انجام شد. امروز نیز این لایحه مجددا به کمیسیون آمد و شش ماده آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوب شد. این بخش از لایحه پسماند که به کمیسیون شوراها آمده بود بعد از تصویب به کمیسیون اصلی می‌رود و بخش‌های مختلف آن در آنجا بررسی می‌شود و در نهایت به صحن مجلس ارائه می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در ادامه جلسه گزارشی از مرکز سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور با حضور نمایندگان بنیاد مسکن و سازمان برنامه مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان از این گزارش قانع نشدند چرا که این گزارش نشان نمی‌داد که کار جدی در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده باشد.

وی در پایان گفت: قرار شد گزارش اقناعی آماده شود و مجددا به کمیسیون ارائه گردد. در عین حال بنده نیز پیشنهاد دادم امکان بازدیدی از برخی از این سکونتگاه‌های غیررسمی توسط دستگاه‌های مرتبط بخصوص وزارت کشور در بخش رصد اجتماعی که مهمترین دستگاهی است که به این موضوع باید نظارت داشته باشد فراهم شود و اعضای کمیسیون از این مراکز بازدید کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.