صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / امیدها و دغدغه‌های داوطلبان یک آزمون ملی
امیدها و دغدغه‌های داوطلبان یک آزمون ملی

گزارش ایسنا از حال و هوای داوطلبان پیش از آغاز ماراتون کنکور

امیدها و دغدغه‌های داوطلبان یک آزمون ملی

داوطلبان ورود به دانشگاه سال‌های سال است که برای رسیدن به اهداف مهمی در زندگی تحصیلی و شغلی خود باید سد بزرگ و محکمی را با عنوان کنکور سراسری پشت سر بگذارند. این آزمون شاید برای داوطلبان ورود به دانشگاه که عمدتا در سالهای اول جوانی قرار دارند مهمترین رویداد و چالش زندگی باشد که آینده و سرنوشت زندگی آن‌ها را رقم می‌زند.
همه این چالش‌ها در حالی پشت سر گذاشته می‌شوند که در صورت حاصل شدن نتیجه موفقیت آمیز، این روزهای پرتنش به خاطره‌ای شیرین تبدیل می‌شوند و در صورت نگرفتن نتیجه روزهایی خواهند بود که گویا به هدر رفته است...

یک قدم مانده تا کنکور - همدان

به گزارش کسب و کار نیوز، درخصوص نحوه درس خواندن خود گفت: من نهایتا روزی ۱۰ ساعت درس می‌خوانم البته قبل از این زمان کمتری می‌خواندم ولی حالا در فاصله کم باقی مانده به کنکور، زمان مطالعه‌ام را بیشتر کرده‌ام و حتی فرصت انجام کارهای شخصی‌ را نیز هم ندارم.

وی که داوطلب کنکور در گروه آزمایشی علوم تجربی است، در خصوص برنامه ریزی خود برای خواندن درس‌ها تصریح کرد: از دروس اختصاصی بیشتر زیست و شیمی می‌خوانم و در دروس عمومی نیز زمان بیشتری را به ادبیات و معارف اختصاص داده‌ام.

این داوطلب کنکور با بیان اینکه برای آمادگی‌ شرکت در کنکور به هیچ کلاس آموزشی نرفته‌ است، خاطرنشان کرد: کلا در هیچ کلاسی ثبت‌نام نکرده‌ و فقط در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده‌ام که این موضوع نیز استرس مرا بیشتر کرده چراکه بسیاری از داوطلبان کنکور را می‌بینم که به کلاس‌های مختلف می‌روند و احساس می‌کنم شاید آنها درصدهای بهتری را در کنکور کسب کنند.

وی گفت: حدود دو هفته است که برای مطالعه به کتابخانه می‌آیم اما فکر می‌کنم اگر زودتر این کار را می‌کردم شاید بهتر بود چون اینجا از تمرکز بیشتری برخوردارم. البته درس خواندن در خانه هم مزایای خود را دارد، از جمله اینکه خانواده به خصوص مادر هم به تغذیه رسیدگی می‌کنند و هم از نظر روحی ما را حمایت می کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.