صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / اصلاح ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در کمیسیون قضایی مجلس
اصلاح ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در کمیسیون قضایی مجلس

کمالی‌پور خبر داد:

اصلاح ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در کمیسیون قضایی مجلس

یک عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، از اصلاح ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و تصویب کلیات لایحه مالکیت صنعتی، ثبت اختراعات در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد.

FATF

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز (سه‌شنبه، ۵ تیر) کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:در جلسه امروز کمیسیون قضایی یک ماده از لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، که امروز صبح از صحن به کمیسیون ارجاع شده بود، مورد بررس قرار گرفت و ابهاماتی که نمایندگان نسبت به این ماده داشتند برطرف شد. برداشت نمایندگان در صحن این بود که این ماده به نوعی موارد مرتبط با FATF را تسهیل می‌کند، در حالی‌که تبصره این ماده قید می‌کند که گروه‌های مدنظر این قانون شامل گروه‌های جبهه‌های آزادی‌بخش نمی‌شود. با این تبصره ایراد مطرح شده را برطرف کردیم.

وی افزود: موضوع بعد بررسی لایحه مالکیت صنعتی، ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری – صنعتی بود که از سوی دولت واصل شده بود. کلیات این طرح تصویب شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: طرحی هم مرتبط با این موضوع از سوی  نمایندگان مجلس نهم مطرح شده بود. به همین دلیل در حوزه بررسی جزئیات لایحه مالکیت صنعتی، ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری – صنعتی قرار شد، کارگروهی مرکب از نمایندگان، کارشناسان مرتبط و دوستان از مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی‌های لازم را انجام دهند و این دو لایحه را تجمیع کنند و موارد اضافی را حذف کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.