صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / آبرسانی با تانکر سیار به ۵۰ روستای بویراحمد
آبرسانی با تانکر سیار به ۵۰ روستای بویراحمد

فرماندار:

آبرسانی با تانکر سیار به ۵۰ روستای بویراحمد

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: ۵۰ روستای این شهرستان بویراحمد با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

آبرسانی سیار

به گزارش کسب و کار نیوز، شاهرخ کناری در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست استاندار با اعتراف به اینکه تاکنون مسئولان برای شرایط تنش آبی هیچگونه ساز و کاری ارائه نکرده اند، افزود: در شهرستان بویراحمد و دنا ۲٫۲ دهم میلیارد مترمکعب روان آب وجود دارد و نیاز شهرستان بویراحمد ۴۵۰ میلیون متر مکعب است که تاکنون تخصیصی به بویراحمد داده نشد . 

وی اظهارکرد: اگر اراده‌ای برای آبگیری سد شاه قاسم در سال گذشته می بود هیچ گونه مشکلی برای آب شرب و کشاورزی وجود نداشت و روستاهای اقماری و حاشیه ای شهر یاسوج از نعمت آب کشاورزی برخوردار بودند . 

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه از سال ۸۹ اعتبارات به صورت قطره‌چکانی به این پروژه از طریق اعتبارات شهرستانی تزریق شد، خاطرنشان کرد: با وجود ذخایر آبی نزدیک و خط انتقال نیمه کاره، برای آبگیری سد هیچ اقدامی صورت نگرفته است . 

کناری با بیان اینکه مشکل معارضات اجتماعی برای آبگیری سد شاه قاسم نباید به حال خود رها شود، تصریح کرد: بخشی از مشکلات تنش آبی موجود را می توانستیم از طریق سد شاه قاسم برطرف کنیم . 

وی گریزی به مشکلات امنیتی با موضوع آب زد و ادامه داد: عدم کنترل منابع آب شرب، شکستگی و فرسودگی لوله های خط انتقال آب که باعث هدر رفت آب می شود، وضعیت پلمب سر چشمه‌ها مواردی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرند . 

کناری با اشاره به بوی بد و نامطبوع تصفیه خانه آب یاسوج عنوان کرد: برخی از محلات یاسوج، مرکز استان از این موضوع به شدت گلایه مند و معترض هستند . 

وی تاکید کرد: در راستای همین موضوع مکان مناسبی با هماهنگی منابع طبیعی محیط زیست و آب و فاضلاب پیش بینی شده است که در صورت تامین اعتبار لازم برای ساخت حوضچه جاذب این مشکل برطرف خواهد شد . 

فرماندار شهرستان بویراحمد اضافه کرد: با وجود ۷۳ هزار مشترک شهری و ۱۷ هزار مشترک روستایی در شهرستان بویراحمد متأسفانه انشعابات غیر مجاز و استفاده از آب شرب در کشاورزی تنش آبی موجود را تشدید کرده است و ۵۰ روستای شهرستان بویراحمد از طریق تانکر آبرسانی می شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.