صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیونگ‌یانگ خواهان لغو قانون حقوق‌بشری کره‌جنوبی شد
پیونگ‌یانگ خواهان لغو قانون حقوق‌بشری کره‌جنوبی شد

پیونگ‌یانگ خواهان لغو قانون حقوق‌بشری کره‌جنوبی شد

کره شمالی خواهان لغو قانون حقوق بشری کره‌ جنوبی و یک بنیاد مختص به اجرای این قانون شده و آنها را مایه اخلال در تلاش‌ها برای بهبود روابط دو کره دانست.

دو کره

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این درخواست که از سوی رسانه دولتی کره شمالی مطرح شده چند هفته پس از آن است که سئول دفتر این بنیاد دولتی را به خاطر تاخیر چندین ساله در گشایش رسمی آن به دلیل موانع سیاسی، تعطیل کرد.

با این حال دولت کره‌ جنوبی متعهد شد که تلاش‌هایش برای گشایش این دفتر را ادامه دهد.

یک وب‌سایت دولتی کره شمالی به نام “اوریمین زوکری” در این باره نوشت: قانون حقوق بشری کره جنوبی که همدستان پارک گئون های، رئیس‌جمهور استیضاح شده سابق آن را دستکاری کرده‌اند باید ملغی شود و بنیاد حقوق بشری کره شمالی در این کشور نیز به عنوان مکانی که برای دسیسه چینی علیه جمهوری ما طراحی شده باید منحل شود.

این وب‌سایت با اشاره به تلاش‌های سئول برای افتتاح این بنیاد گفت: مقام‌های کره‌ جنوبی به این ترتیب هنوز آماده پاسخ به “شرایط و احساسات عمومی دستخوش تغییر” نیستند.

این گزارش تصریح کرد: هرگونه تلاش برای حفظ باقی مانده‌های ستیزه جوی باندهای محافظه‌کار با توجه به جریان‌های فعلی در روابط کره‌ جنوبی و کره شمالی بیشتر از آنکه سود داشته باشند ضرر و زیان خواهد داشت.

بنیاد مذکور هدف خود را انجام پژوهش و حمایت از گروه‌های مدنی به منظور بهبود وضعیت حقوق بشری کره شمالی اعلام کرده که طبق قانونی مناقشه برانگیز مربوط به سپتامبر ۲۰۱۶ است.

با این حال هنوز به دلیل تاخیر در فرایند پارلمانی توصیه کردن کاندیداها برای اعضای هیات مدیره این بنیاد به طور رسمی افتتاح نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.