صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نماینده فلسطین در سازمان ملل: نقطه شروع مقابله با معامله قرن پایان دادن به دو دستگی است

نماینده فلسطین در سازمان ملل: نقطه شروع مقابله با معامله قرن پایان دادن به دو دستگی است

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل گفت، فلسطینیان در مقابله با طرح آمریکایی "معامله قرن" با چالش‌های بزرگی روبرو هستند و برای مقابله با آن باید بر ابعاد مختلفی متمرکز شد که نخستین آن پایان دادن به دودستگی سیاسی و جغرافیایی در میان خود است.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الیوم السابع، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در کنفرانسی تحت عنوان “در سایه تغییرات بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی فلسطین به کجا می‌رود” گفت: نخستین بُعد برای مقابله با طرح معامله قرن که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آن را تصویب کرده، پایان دادن به دودستگی سیاسی و جغرافیایی فلسطین است.

وی افزود: بعد دوم مربوط به مردم ما در داخل اراضی ۱۹۴۸ است که در مقابل چالش‌های بزرگ ایستادگی کرده و با دشمنی و تبعیض نژادی مستمر دولت اسرائیل از طریق اعمال قوانین تبعیض آمیز مقابله می‌کنند، رژیم صهیونیستی آنها را از حقوق ملی‌ خود به عنوان اقلیت در داخل اراضی اشغالی محروم می‌کند.

منصور در ادامه گفت: بُعد سوم تمرکز بر نقشی است که جامعه بین‌الملل ایفا می‌کند؛ بُعد به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تغییر موقعیت آن در سازمان ملل از کشور ناظر است، این تغییر موقعیت این امکان را به فلسطین می‌دهد به تعدادی از معاهده‌ها و منشورهای بین‌المللی به عنوان کشور عضو بپیوندد و ارکان آن در عرصه بین‌المللی مستحکم شود.

این مقام مسئول ادامه داد: پیوستن به دادگاه بین‌المللی کیفری برای پیگیری طرف‌های محکوم به ارتکاب جنایت‌ علیه ملت فلسطین به ویژه جنایت‌های جنگ، ادامه شهرک‌سازی به ما وجهه قانونی می‌دهد. فلسطین از طریق سیستم قانونی دادگاه کیفری بین‌المللی قادر به پیگرد این طرف‌ها شده است.

منصور تاکید کرد: برای مقابله با هجمه علیه مشروعیت ملی فلسطین، ملت آن و رهبری این دولت در سازمان آزادی بخش فلسطین از طریق کمیته تحقیقاتی که شورای حقوق بشر به منظور تحقیق درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه تظاهر کنندگان غیرنظامی فلسطینی در نوار غزه از ۳۰ مارس به زودی تشکیل خواهد داد استراتژی‌هایی را معین کردیم.

وی گفت: این کمیته باید درباره جنایت‌های قتل‌عام ده‌ها غیرنظامی فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی که اکثر آنها کودک بودند تحقیق کند.

منصور ادامه داد: برای تشکیل این کمیته تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که گزارشی از عملکرد خود ارائه خواهد داد اما این تلاش‌ها در سایه کمپین ضد و قدرتمند به رهبری آمریکا و اسرائیل آسان نخواهد بود.

وی افزود: بخشی از استراتژی ما مربوط به پیروی از گزینه‌های قانونی است به ویژه پس از آنکه در کار دادگاه کیفری بین‌المللی و به صورت مشخص دادستان کل سهل‌انگاری دیدیم، تا جایی که در سه سال اخیر اقدامات آنها از مرحله تحقیقات اولیه فراتر نرفته و این دادگاه وارد مرحله تحقیقات رسمی نشده است. مساله‌ای که ما را مجبور می‌کند در پایان نشست شورای ملی فلسطین بازنگری انجام دهیم.

منصور گفت: این بازنگری را با تمرکز بر جنایت‌های مستمر از جمله شهرک‌سازی ارائه کردیم و امیدواریم که نتایج ملموس آن را با رسیدن به تحقیقات عملی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت خود به ویژه جنایت شهرک‌سازی مشاهده کنیم.

وی در ادامه افزود، دیوان دادگستری بین‌المللی تحقیقاتی را درخصوص وضعیت فلسطین از جمله قدس انجام می‌دهد.

منصور درخصوص عملکرد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل گفت: با اقدامات غیرقانونی، تحریک آمیز و یک جانبه دولت آمریکا مواجه شدیم که از طریق آن مانع اجرای قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی درباره قدس می‌شود.

وی افزود: برای دفاع از قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی به منظور مقابله با این سیاست‌های آمریکا به ویژه اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت از تل‌آویو به این شهر اشغالی موفق به اتحاد ۱۴ تن از اعضای شورای امنیت به عنوان اکثریت شدیم.

همچنین جنبش فتح از همه مردم فلسطین، گروه‌ها و اصحاب رسانه خواست برای مقابله با توطئه بزرگتر تحت عنوان معامله قرن که توسط اعضای یک تیم واحد آمریکا و اسرائیل برنامه‌ریزی شده همبستگی داشته و به مقابله بپردازند. طرحی که هدف از آن نابودی کامل مساله فلسطین است.

اسامه قواسمی، سخنگوی جنبش فتح تاکید کرد: تنها هدف از این ایدئولوژی آمریکا تلاش برای نابودی کامل مساله فلسطین آن هم از طریق کمک‌های انسانی، اقتصادی و حذف سازمان آنروا پس از تصمیمشان درباره قدس و ایجاد دودستگی است.

وی از رسانه‌های مختلف و فعالان در شبکه‌های مجازی خواست بر رسوا کردن توطئه معامله قرن متمرکز شوند.

قواسمی تاکید کرد: ملت فلسطین نماد بزرگی تحت عنوان سازمان آزادی بخش فلسطین دارند که دارای حقوق سیاسی و حقوقی درخصوص کشوری با حاکمیت ارضی کامل به پایتختی قدس است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.