صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / نمایشگاه شاهنامه ای از جنس شیشه در سعدآباد
نمایشگاه شاهنامه ای از جنس شیشه در سعدآباد

اولین شاهنامه شیشه ای جهان

نمایشگاه شاهنامه ای از جنس شیشه در سعدآباد

نمایشگاه «اولین شاهنامه شیشه ای جهان»، بازسازی شده از شاهنامه نسخه عهد تیموری، در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برپا می شود.

نمایشگاه «اولین شاهنامه شیشه ای جهان»، بازسازی شده از شاهنامه نسخه عهد تیموری، در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برپا می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، طی روزهای ۶ تا ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۷ نمایشگاه «اولین شاهنامه شیشه ای جهان» در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگپا خواهد شد.
آئین گشایش این نمایشگاه ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز چهارشنبه ۶ تیرماه خواهد بود.
نمایشگاه «اولین شاهنامه شیشه ای جهان» به همت کاخ سبز سعدآباد برگزار می شود که شامل ۱۹ اثر نفیس از شاهنامه نسخه عهد تیموری، در ابعاد ۷۰ *۴۰ سانتی متر است.
این آثار پس از ۲ سال مطالعه، ترمیم و بازسازی تصاویر، توسط استاد مرضیه سادات کمانیان و هنرمندان یاسمن سیاوشی، فاطمه کهلویی و معصومه کریمیان، برای اولین بار بصورت مجموعه تصاویر شاهنامه بر پشت شیشه ثبت شده است.
به منظور آشنایی بیشتر علاقi مندان با این هنر، هم زمان با آئین گشایش این نمایشگاه، کارگاه آموزشی هنر نقاشی روی شیشه در نگارخانه سعدآباد برگزار می شود.
نسخه نفیس و نایاب شاهنامه عهد تیموری، با نقوشی خاص، سبک نگارگری بی نظیر و رنگ های بسیار زیبا و درخشان، میراثی ارزشمند است که در گنجینه نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی نگهداری میشود و ثبت و بازسازی آن برروی شیشه توسط این گروه، تلاشی در جهت معرفی این اثر و همچنین احیای هنر نقاشی پشت شیشه است.
مرضیه سادات کمانیان متولد ۱۳۵۱، فارغ التحصیل رشته های هنرهای سنتی و هنرهای اسلامی (نگارگری) و مدرس هنرهای سنتی است.
وی تاکنون نمایشگاههای متعددی در ایران و در کشورهای روسیه، آلمان، انگلستان، جمهوری آذربایجان برپا کرده است و همچنین پروژه نقاشی پشت شیشه در ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع) واقع در کربلا را در دست اجرا دارد.
تمامی دوستداران هنر می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از ۶ تا ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.