چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / راه‌اندازی مراکز آموزش و پژوهش شغل محور در استان اردبیل
راه‌اندازی مراکز آموزش و پژوهش شغل محور در استان اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان خبر داد:

راه‌اندازی مراکز آموزش و پژوهش شغل محور در استان اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از راه‌اندازی مراکز آموزش و پژوهش شغل محور در شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی

به گزارش کسب و کار نیوز، مهران اوچی اردبیلی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی با استانداری اردبیل اظهار کرد: ظرفیت‌های ناب و عظیمی برای توسعه و پیشرفت دارد که جهاددانشگاهی در حال شناسایی و مهیاکردن زیرساختهای لازم برای بهره برداری از آنها است. 

وی ضمن ابراز خشنودی از امضای تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی و استانداری خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم طرفین در ارزیابی ژنوتیپ‌ها و ارقام فندق استان، راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی و تولیدی گیاهان دارویی، احداث و تجهیز مجتمع تخصصی سلامت همکاری خواهند کرد. 
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل راه‌اندازی مرکز تخصصی و تحقیقاتی سلول درمانی، راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی اشتغال و کارآفرینی، راه‌اندازی مراکز آموزش و پژوهش شغل محور در شهرستان‌های استان، راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی بیوتکنولوژی صنعتی در استان و راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی – تولیدی گیاهان دارویی را از دیگر بخشهای این تفاهم نامه عنوان کرد. 
در ادامه این جلسه نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در سخنانی با اشاره به اینکه استان اردبیل مرکز شیوع سرطان گوارش به ویژه سرطان مری در کشور است، خواستار توجه ویژه مسئولان جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی پژوهشکده این بیماری‌ در استان شد. 
محمد فیضی، گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در استان ضروری خواند و خاطرنشان کرد: انتظار داریم جهاددانشگاهی با استفاده از چهره‌های شاخص بومی اردبیل که از نخبگان علمی و پزشکی کشور و این نهاد انقلابی هستند در زمینه ایجاد مراکز درمانی مورد نیاز استان اقدام کنند. 
وی قابلیت‌های فراوان استان اردبیل را در زمینه‌های علمی و توسعه توریسم سلامت یادآور شد و بیان کرد: اردبیل این ظرفیت را دارد که از طریق مرز بیله‌سوار، توریسم سلامت را در کشورهای حوزه آسیا و قفقاز توسعه دهد. 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس همچنین به مشکلات جهاددانشگاهی برای تامین فضای فیزیکی مناسب برای توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز و ایجاد شعب در شهرستان‌های استان اشاره کرد و خواستار مساعدت فرمانداران برای تحقق رفع این مشکل شد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس که به امضای مهندس بهنامجو، استاندار اردبیل و دکتر طیبی، رئیس جهاددانشگاهی رسیده بود از فعالیت های ارزشمند دکتر احمد وثوق، معاون محترم درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به خاطر مساعدت در راه اندازی و ادامه فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.