صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تهیه ۲۰ هزار لیتر سم برای مقابله با عامل بیماری تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی خبر داد

تهیه ۲۰ هزار لیتر سم برای مقابله با عامل بیماری تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی  از تهیه 20 هزار لیتر سم جهت مبارزه با کنه عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سطح استان خبر داد.

تب کنگو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، احمد شریعتی اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان سم، بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این اداره‌ کل و اعتبارات ملی تامین اعتبار شده است.

وی عنوان کرد: در راستای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو، اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته ولی به دلیل محدودیت‌های منابع اعتباری استان متاسفانه اعتبار تخصیص یافته از محل اسناد خزانه به تاریخ سر رسید مرداد ماه ۱۳۹۸ است که به دلیل اهمیت موضوع، با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری سازمان دامپزشکی کشور و بخش خصوصی، امکان تهیه ۲۰ هزار لیتر سموم مورد نیاز این طرح مهیا گردید.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار لیتر از این سموم به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها تحویل داده شده تا با نظارت بر عملیات سمپاشی در کانون‌ها و مناطق آلوده استان بتوانیم از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در جمعیت انسانی تا حد قابل توجهی پیشگیری نماییم.

شریعتی با بیان اینکه این مقدار سم تنها جوابگوی اجرای عملیات در کانون‌های بیماری است از دامداران استان خواست تا با اجرای عملیات به‍سازی اماکن دامی، ضمن کاهش مصرف سموم در راستای مقابله با عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو همکاری لازم را با دامپزشکی استان داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.