صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / تماشاخانه های خصوصی تقویت می شوند
تماشاخانه های خصوصی تقویت می شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی:

تماشاخانه های خصوصی تقویت می شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با مدیران تماشاخانه های خصوصی گفت: سالن ها از اداره کل جدا نیستند و هدف دولت تقویت این بخش است.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی در نشست با مدیران تماشاخانه های خصوصی به منظور بررسی مسائل و راهکارهای بهبود وضعیت این سالن ها برگزار شد به با بیان اینکه سالن های خصوصی منفک از اداره کل نیستند افزود: هدف دولت تقویت بخش خصوصی است به همین دلیل برگزاری دوره ای جلسات برای رفع مشکلات لازم خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه معتقدم ظرفیت سالن های خصوصی برای تئاتر نعمت است خاطرنشان کرد: دولت بدون سرمایه های بخش خصوصی نمی توانست پاسخگوی هنرمندان باشد بنابراین وظیفه خود می دانیم با این وضعیت تعامل و همکاری داشته باشیم.
مدیرکل هنرهای نمایشی تاکید کرد: وقتی در چهارچوب و مقررات مشخص پیش برویم، وظایف هر بخش به روشنی تعریف شده باشند همکاری و تعامل درستی شکل خواهد گرفت.
وی افزود: در حال حاضر مقررات تماشاخانه های خصوصی منسجم شده و هنرمندان سالن ها را شناخته اند. سالن ها تجهیز شده و استانداردهایی برای سالن ها ایجاد شده است.
این نمایشنامه نویس تاکید کرد: چهارچوب سیاستها و وظایف اداره کل هنرهای نمایشی صیانت از جایگاه تماشاخانه های خصوصی، درک مشکلات سالن ها و کمک به رفع آن هاست. بی شک شما نیز در قبال هنرمندان و اداره کل وظایفی برعهده دارید.
وی با تقدیر از مهدی شفیعی به عنوان مدیرکل سابق هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: ایشان با اعتماد به بخش خصوصی گام های موثری در این زمینه برداشته و همواره دغدغه تماشاخانه های خصوصی را دارد و برهمین اساس برای تدوین آیین نامه تئاتر خصوصی پیشقدم شدیم که در آن اهداف و وظایف بخش های دولتی، هنرمندان و تماشاخانه های خصوصی آمده است. این آیین نامه پس از تایید خانه تئاتر و توافق شما اجرایی می شود.
وی این آیین نامه را سند جامع تماشاخانه های خصوصی دانست که در چهار محور اصلی تنظیم شده و وظایف اداره کل هنرهای نمایشی، هویت سالن های خصوصی مانند شورای هنری ، درجه بندی سالن ها، قوانین و مقررات نظارتی و نکات دیگر در آن تعریف شده است.
مباحثی همچون حمایت مالی از تماشاخانه های خصوصی، جلب حمایت های مالی از دیگر نهادهای دولتی، شیوه های بهره مندی از تبلیغات شهری، برگزاری جشنواره تولیدات هر تماشاخانه ، تهیه و انتشار گزارش های آماری از فعالیت های هنری تماشاخانه ها ، تاثیر فضاسازی و امکانات زیرساختی بر بازخورد اجتماعی فعالیت ها، توجه تماشاخانه ها به زمان بندی مراحل صدور مجوز اجراهاٰ، مشارکت در ارزیابی کیفی آثار، رقابت سالن های خصوصی و ضرورت رقابت سالم و تعامل سازنده در این صنف به تفصیل در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.