صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ایجاد ۳۳ هزار شغل برای فارغ التحصیلان در مراکز رشد و کارآفرینی

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

ایجاد ۳۳ هزار شغل برای فارغ التحصیلان در مراکز رشد و کارآفرینی

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۳۳ هزار فارغ التحصیل دانشگاه‌های مختلف در مراکز رشد و کارآفرینی شاغل شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مسعود برومند ظهر شنبه در آئین تکریم رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: به دنبال توسعه فناوری‌ها می‌توانیم اشتغالزایی را بالا ببریم و از این رو تلاش کردیم با توسعه مراکز رشد و فناوری، زمینه اشتغالزایی را برای فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه از دهه ۷۰ شاهد توسعه فناوری در سطح کشور شدیم، افزود: از سال ها ۸۵ به بعد فناوری رو به پیشرفت رفت و از سال های ۸۸ به بعد مراکز رشد و کارآفرینی شکل و شمایل پیدا کرد به طوری که امروز ۳۳ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف شاغل شدند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مسئله مهم پیش روی کشور را کارآفرینی و نوآوری عنوان کرد و بیان داشت: با وجود بحران بیکاری امروز بدنبال اشتغالزایی از راه فناوری هستیم که شهرک علم و فناوری اصفهان در این حوزه از سال های قبل قدم گذاشته است و سبقه طولانی دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بزرگترین پارک علم و فناوری را در کشور دارد، بیان داشت: شهرک علم و تحقیقاتی اصفهان ارتباط خوبی با دانشگاه صنعتی دارد و این یک امتیاز ویژه برای هر دو نهاد است.
برومند با اشاره به تاریخچه بازگشایی دانشگاه ها گفت: از سال ۶۲ شاهد شکل گیری دانشگاه ها بودیم و از بعد انقلاب تحصیلات تکمیلی را داشتیم که در این سال‌ها موفق به انجام ۴۸ هزار پژوهش علمی در سطح جهانی شدیم.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.