صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / مختومه شدن ۹۸ درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری سیستان و بلوچستان
مختومه شدن ۹۸ درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد؛

مختومه شدن ۹۸ درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در یک سال گذشته ۱۹۱ هزار و ۸۹۹ فقره پرونده به دادگستری سیستان و بلوچستان وارد شده که ۹۸ درصد آنها مختومه شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی

‌به گزارش کسب و کار نیوز-‌ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در دیدار  جمعی از کارکنان دستگاه قضایی با نماینده ولی فقیه در استان افزود: در سال گذشته در ۱۲ ماهه ۹۶ پرونده های وارده دادگستری و دادسرا و دادگاه های بخش و دادگاه تجدید نظر۱۹۱ هزار و ۸۹۹ پرونده وارد شده  است که ۵ درصد رشد را نسبت مدت سال قبل را نشان می‌دهد.

حمیدی گفت:‌۱۸۷ هزار پرونده مختومه شده است که در واقع ۹۸ درصد پرونده ها را نشان می‌دهد و هم اکنون ۴۳ هزار پرونده هم باقی مانده که در نوبت رسیدگی قرار دارند .

وی با بیان اینکه ۵ درصد افزایش ورودی داشته‌ایم که در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته اما نرخ ورودی پرونده‌ها را مهار کرده‌ایم‌.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۷۳ درصد ابلاغ های قضایی استان به طور الکترونیکی انجام می شود که نتیجه آن کاهش زمان پیگیری و هزینه هاست .

وی افزود: تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) نام نویسی کرده‌اند .

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: حفظ حریم خصوصی، کاهش هزینه‌ها و زمان دادرسی از مهمترین دلایل مورد استقبال واقع شدن این سامانه است‌.

وی با بیان اینکه تمامی افراد بالای ۱۸ سال استان می توانند در سامانه ثنا نام نویسی کنند، گفت: با همکاری شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان تمام بخش‌های این نهاد با مجهز شدن به فیبر نوری از زیرساخت‌های لازم الکترونیکی در این حوزه بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.