صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ۶۱۳ چاه در سیستان و بلوچستان با تنش آبی مواجه‌اند ‌
۶۱۳ چاه در سیستان و بلوچستان با تنش آبی مواجه‌اند ‌

۶۱۳ چاه در سیستان و بلوچستان با تنش آبی مواجه‌اند ‌

‌مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: 613 چاه در سیستان و بلوچستان با تنش آبی مواجه هستند.

چاه

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌به نقل از اداره‌کل آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان، ریگی افزود: ۴۸ درصد آب های زیرزمینی استان به مرحله تنش آبی رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: میزان بارندگی امسال استان نسبت به پارسال  75 درصد کاهش داشته و این باعث کاهش سفره‌های آبی و سطح آبدهی چاه‌های منطقه شده است‌.

ریگی به اجرای مطالعه طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: درفاز اول طرح انتقال آب این دریا به داخل کشور، بالغ بر۲۱۹ میلیون مترمکعب آب دریا به استان انتقال خواهد یافت‌.

وی افزود: برای مشکل کم آبی در شهرستان قصرقند هم عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی حمیری با ۲۳روستا و مجتمع آبرسانی فضل الهی با ۵ روستا امسال  آغاز خواهد شد‌.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در ادامه گفت: در استان سیستان و بلوچستان در مجموع ۵ هزار و ۵۹۴ روستا داریم که ۴۸ درصد از این روستاها دچار تنش آبی هستند از این رو از شهروندان در خواست می شود با صرفه جویی در مصرف بهینه آب کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۳ چاه در سیستان و بلوچستان با تنش آبی مواجه هستند، اظهار کرد: از مجموع پنج هزار و ۵۹۴ روستای این استان ۲ هزار و ۵۷۰ روستا از شبکه آبرسانی برخوردارند.

ریگی خاطرنشان کرد: هزار و ۶۸۴ روستای سیستان و بلوچستان متقاضی آبرسانی سیار هستند که برای انجام این کار ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است‌.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه سه هزار و ۲۴ روستای سیستان و بلوچستان فاقد هرگونه سامانه آبرسانی هستند، گفت: آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان این روستاها بوسیله تانکر آبرسانی سیار تامین می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.