صفحه اصلی / سرخط خبرها / ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو در حال بررسی است
ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو در حال بررسی است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس:

ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو در حال بررسی است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به مرکزیت کلیبر به سازمان یونسکو ارسال‌شده و تا بررسی کامل آن نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

طبیعت پاییزی جنگل های ارسباران

به گزارش کسب و کار نیوز، قلی الله قلی‌زاده در در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر گفت: روزهای ۳ تا ۱۳ تیرماه سال جاری اجلاس سالانه سازمان یونسکو در کشور بحرین تشکیل جلسه خواهد کرد و تا اعلام رسمی این سازمان به منظور بررسی ثبت جهانی جنگل های ارسباران منتظر خواهیم بود و امیدواریم سران این سازمان در این باره اقدامات اساسی انجام دهند.

وی افزود: جنگل‌های ارسباران یکی از زیستگاه‌های مهم جانوری و گیاهان منحصر به فرد می باشد که بر اساس اطلاعات موجود بیش از ۲۴۰۰ نوع گونه گیاهی و درختی در جنگل‌های ارسباران وجود دارد که از این تعداد ۸۰۰ مورد منحصراً متعلق به ارسباران بوده و جزو گونه‌های نادر دنیا محسوب می‌شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس، در ادامه به برگزاری دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر اشاره کرد و افزود: اینگونه برنامه‌ها علاوه بر معرفی مفاهیم و فرهنگ مردم منطقه‌ای در کمترین زمان می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان کلیبر به تمام نقاط کشور موثر باشد؛ به طوری که ساخت سریال داستانی آنام در این شهرستان توانست ظرفیت‌های این شهرستان را در کشور معرفی نماید.

الله قلی زاده  فرهنگ را زیربنای اصلی رشد و توسعه در جامعه عنوان کرد و گفت: معرفی فرهنگ یک جامعه می‌تواند به رشد و توسعه آن جامعه منجر شود و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در هرزمان باعث بالندگی آن جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.