صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / طرح اپوزیسیون ترکیه برای استقرار بیش از نیم میلیون ناظر انتخاباتی
طرح اپوزیسیون ترکیه برای استقرار بیش از نیم میلیون ناظر انتخاباتی

طرح اپوزیسیون ترکیه برای استقرار بیش از نیم میلیون ناظر انتخاباتی

احزاب اپوزیسیون ترکیه و سازمان‌های مردم‌نهاد در این کشور گفته‌اند که برای جلوگیری از "تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی روز یکشنبه قصد دارند تا بیش از نیم میلیون ناظر و داوطلب را در حوزه‌های رای گیری سراسر کشور به کار گیرند.

انتخابات ترکیه در خارج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز  اعلام کرد، اپوزیسیون ترکیه که امیدوار است بتواند به نفوذ و تسلط ۱۶ ساله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پایان دهد، گفته که تغییرات اخیر در قوانین انتخاباتی و اتهام تقلب در رفراندوم سال گذشته باعث بروز نگرانی‌هایی درباره عادلانه برگزار نشدن انتخابات روز یکشنبه شده است.

این احزاب به همراهی سازمان‌های مردم‌نهاد روز پنچشنبه اعلام کردند که ۵۱۹ هزار داوطلب و ناظر منصوب شده از سوی احزاب قرار است در ۱۸۰ هزار حوزه رای گیری حضور داشته باشند.

این انتخابات یک سال پس از پیروزی اردوغان در رفراندوم تغییر قانون اساسی برگزار می‌شود.

رضا تورمان، قاضی سابق دادگاه اروپایی حقوق بشر و از اعضای سابق اپوزیسیون ترکیه گفت: این تغییرات در قوانین انتخاباتی باعث می‌شود تا انتخاباتی با کمترین امنیت داشته باشیم. سپردن انتخابات به روند بروکراسی، نیروهای امنیتی و دولت به جای احزاب سیاسی، نادرست است.

معاون رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه نیز گفت: ۱۲۰ هزار رای دهنده بابت این تغییرات در قانون انتخابات تحت تاثیر قرار می‌گیرند. وضعیت فوق‌العاده هنوز وجود دارد و در جنوب شرق ما شاهد اعمال منع آمد و شد هستیم. این انتخابات در سایه اسلحه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.