صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / ضعف اقتصادی زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی خراسان‌شمالی را ضعیف نگه داشته است

معاون اجتماعی وزیر کشور:

ضعف اقتصادی زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی خراسان‌شمالی را ضعیف نگه داشته است

معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: ضعف اقتصادی زیرساخت های فرهنگی و ورزشی خراسان شمالی را ضعیف نگه داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «تقی رستم وندی» در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت ساماندهی آسیب های اجتماعی استان که با حضور وزیر کشور در بجنورد برگزار شد، افزود: چند سالن نمایش در این استان ایجاد شده است اما این استان با کمبود سینما، سالن تئاتر و کتابخانه است.

وی با اشاره به این‌که وقوع آسیب اجتماعی نزاع و خشونت در این استان دو برابر میانگین کشوری است، ادامه داد: ۴۰ درصد علت منازعه خود افراد، ۱۹ درصد خانواده، ۱۸ درصد ناموسی و ۱۸ درصد گفتار و رفتار است.

وی با بیان این‌که ۵۶ درصد جمعیت این استان شهرنشین و مابقی روستانشین هستند، اظهار کرد: وجود فقر و محرومیت، عدم سازگاری فرهنگ روستانشینی به همراه شهرنشینی، تغییر اقلیم و خشکسالی از علل بروز این مشکل در استان است.

رستم وندی تصریح کرد: برای حل این مشکل پیشنهاد می شود تا کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار و دستگاه های فرهنگی به خصوص صدا و سیما نسبت به اجرای برنامه های شاد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در این استان بازماندگی از تحصیل برخی از دانش آموزان است، بیان کرد: پراکندگی روستاها و فقر دانش آموزان موجب می شود تا امر بازماندگی از تحصیل صورت گیرد اما این معضل به عنوان سرمنشاء معضلات محسوب می شود و دانش آموزان از فرایند آموزش دور می مانند.

وی تاکید کرد: در استان دانشگاه هایی همچون دولتی و پیام نور وجود دارد اما این دانشگاه ها با کمبود شدید خوابگاه مواجه اند و تعدادی از دانشجویان مجبور هستند تا منازل خود را در مکان های نامناسب اجاره کنند که همین امر نیز موجب بروز آسیب های اجتماعی شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه موسیقی، حمایت از ورزش کوراش و کاریکاتور که خراسان شمالی از قطب های این ورزش و هنر است و همچنین ایجاد مرکز رصد اجتماعی از راه های مقابله با آسیب های اجتماعی در این استان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.