صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / خانه موسیقی در چنبره مشکلات گرفتار است
خانه موسیقی در چنبره مشکلات گرفتار است

در جشن هنرمندان متولدین بهار مطرح شد/

خانه موسیقی در چنبره مشکلات گرفتار است

مدیرعامل خانه موسیقی از تنگناهای این مرکز که تا کنون هرگز آن را تجربه نکرده، سخن گفته است و از شورای شهر و شهرداری خواست که برای رفع این مشکلات و تنگناها آستین بالا بزنند.

‘حمیدرضا نوربخش' در مراسم جشن تولد هنرمندان متولد بهار که در اخرین روز خرداد برگزار شد، افزود: شایسته نیست نهاد تاثیرگذاری همچون خانه موسیقی ، اینچنین دچار تنگنا و مضیقه مالی باشد.
این مراسم در خانه موزه ‘دکتر معین و ‘استاد امیر جاهد' واقع در منطقه ١۴ تهران برگزار و از ۴٠ هنرمند پیشکسوت متولدین فصل هار تجلیل شد.
وی گفت : خانه موسیقی ۱۸ ساله است و بیش از ١۵ هزار عضو در سراسر کشور دارد و امیدواریم شهرداری و شورای شهر به این مساله توجه داشته باشند و برای رفع مشکلات این مرکز اقدام کنند.
مدیرعامل خانه موسیقی گفت: امیدواریم شاهد گشایش خوبی در این زمینه باشیم تا بتوانیم فعالیت ها را به صورت گسترده تر ادامه دهیم.
وی خانه موزه'دکتر معین و استاد امیر جاهد' را منحصر بفرد توصیف کرد و افزود: استاد امیرجاهد جایگاه ویژه ای در موسیقی ایران دارد و از برجستگان این عرصه است.
‘محسن هاشمی' رئیس و ‘محمدجواد حق شناس' عضو شورای شهر تهران و شهردار منطقه ١۴ در این مراسم حضور داشتند.

** صیانت از موسیقی ایرانی و سنتی
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، استاد امیرجاهد را که در سال ۱۲۹۹ شمسی و در سن ۲۴ سالگی انجمن اشاعه و اعتلای موسیقی را بنیان نهاد، از مفاخر فرهنگی ایران نامید.
وی اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی ها، اولویت برنامه های شورای شهر تهران، آلودگی هوا، ترافیک و آسیب های اجتماعی سوق یافته است.
وی افزود: کمیسیون های فرهنگی اجتماعی شهرداری و شورای شهر تهران نیز با قاطعیت به دنبال برنامه ریزی برای صیانت از فرهنگ ملی از جمله موسیقی ایرانی است.
هاشمی با بیان این که شاید آن گونه که شایسته بود، از موسیقی سنتی و ملی حمایت نشده است که این خلا باید جبران شود، افزود: میزان علاقه مندی مردم به موسیقی به قدری است که نیازی به حمایت های کمیته امدادی به این هنر نیست چرا که اقتصاد هنر در حوزه موسیقی پتانسیل و زمینه های بسیاری دارد.

** مرکز تخصصی موسیقی
مهدی سبحانی مدیر موزه ‘دکتر معین و استاد امیرجاهد' نیز گفت : از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ١۴ و تمامی کسانی که ما را یاری کردند، قدردانی می کنیم.
وی افزود: اینکه خانه موزه امیرجاهد به یکی از مراکز تخصصی موسیقی شرق تهران تبدیل شده ناشی از حمایت اعضای شورای شهر و شهرداری منطقه است.

**تجلیل از پیشکسوتان
در ادامه مراسم از ۴٠ هنرمند پیشکسوت تجلیل شد که البته تعدادی از این افراد همچون ‘شهرداد روحانی' که اکنون در روسیه بسر می برد، در مراسم حضور نداشتند.
‘جاوید مجلسی رودی'، ‘حسن همایون فال'، ‘شاهین فرهت'، ‘علی اکبر شکارچی'، ‘قاسم رفعتی'، ‘داوود فیاضی'، ‘حسین بیات'، ‘سید محمد میرزمانی، داریوش پیرنیاکان و بهزاد فروهری در این مراسم تجلیل شدند.
از دیگر هنرمندان پیشکسوت متولد بهار که تقدیر شد، می توان به داوود گنجه ای، رضا خدامی، امین اله رشیدی، رضا رضایی پایور، علیرضا افتخاری'، ‘علی رستمیان'، ‘سیما مافیها' و ‘صدیف رامبد' اشاره کرد.
بهرام گودرزی، خسرو بهرامی، عباس تهرانی تاش، سیامک بنایی، کیخسرو پورناظری، هنگامه اخوان، احمد علی راغب، بهناز ذاکری، بهرام ساعد، محمد جلیل عندلیبی، درویش رضا منظمی و جمشید عزیزخانی دیگر هنرمندان متولد بهار هستند.
رضا ژاله، سیمین غانم، محمود فرهمندبافی، شهرداد روحانی، محمدرضا دارابی، هادی منتظری، زیداله طلوعی، فرمان مرادی، ناصر مسعودی و محمدرضا دارابی هنرمندان پیشکسوت موسیقی هستند که زادروز آنها در فصل بهار است.
هنگامه اخوان هنرمند پیشکسوت موسیقی نیز در پایان مراسم کیک تولد هنرمندان فصل بهار را برید و سپس تمامی هنرمندان در کنار یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.
شببس**فراهنگ**٩٠١٢**۱۹۱۷

همچنین مطالعه کنید:

محمدرضا شجریان با نوای «ربنا» به خاک سپرده شد

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تدفین پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز در محدوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.