چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / استقلال، سربلندی و عزت کشور زیر سایه اسلام است
استقلال، سربلندی و عزت کشور زیر سایه اسلام است

امام جمعه موقت اصفهان:

استقلال، سربلندی و عزت کشور زیر سایه اسلام است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ملتی که به‌دنبال عزت و سربلندی است، مشکلات را تحمل می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام و مسلمین سید «مجتبی میر دامادی» در نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: کشور مراقب باشد، به‌صورت تدریجی با ورود گناه، منکرات و تهاجم فرهنگی، عزت و سربلندی خود را از دست ندهد.

وی افزود: اول تیرماه روز تکریم اطلاع‌رسانی دینی، صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تأسیس تحقیقات اسلامی در سال ۶۰ و روز اصناف و سالروز جانسوز تخریب قبرستان بقیع، سال روز وفات شیخ بهایی محقق کم نظیر اسلام و شیعه است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: انگلیس خائن گروهی یهودی را وارد حجاز و ۹۰ سال آن را پنهان کردند. آل‌سعود ریشه یهودی دارد و  و در طی  ۷۰ سال، فلسطین ضربات اسرائیل را تحمل می‌کند. آل سعود عربستان، با خزانه پر از دلار خود یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکرد و از این کشور مظلوم حمایت نکرد.

میردامادی افزود: هم‌اکنون نیز آل سعود، طرح دوستی و ایجاد سفارتخانه با اسرائیل ریخته است. در واقع اصولی برای از میان بردن اسلام واقعی تشیع بوده است. حتی آل سعود مأمور تخریب قبر پیامبر بودند و با مخالفت کشورهای اسلامی از این اقدام جلوگیری شد.

وی ادامه داد: پول‌ها و دلارهای آل سعود صرف داعش در جنگ‌های سوریه، عراق و یمن می‌شود.

میردامادی ادامه داد: روز ۶ تیرماه سالروز ترور رهبر معظم انقلاب است. دشمن در آن سال‌ها به دنبال نابودی ریشه‌ها و نمادهای قدرت انقلاب اسلامی مانند رهبری  و مأمور به کشتن تمام انقلابیون بودند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: هفتم تیرماه سال روز شهادت آیت الله بهشتی و هفتاد ودو تن از یاران انقلاب و امام(ره) است. امام خمینی(ره) در وصف آیت الله بهشتی، او را به تنهایی ملت و امت می‌دانست و نمی‌توان از ظلم آمریکا و منافقین به‌علت این اتفاق گذشت.

میردامادی ادامه داد: مصدق نیز فریب آمریکا را خورد و از ناحیه اعتماد به آنان ضربه خورد. آمریکا به کدام تعهد خود عمل کرده است. اکنون نیز دوباره موضوع مذاکره با آمریکا مطرح می‌شود. این مسأله، جهالت یا تعلل است. در طی چند سال مذاکره، میلیاردها  هزینه صرف شده است، اما آیا به تعهدشان پایبند بودند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان رهبری، در خصوص تجربیات برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند با آمریکا تعامل کند و دشمنی آنان بر محور انرژی هسته‌ای نیست بلکه با نظام اسلامی است. این‌ها دست از سر ما بر نمی‌دارند و نمی‌خواهند کشور مستقل باشد و به آنان باج ندهد.

میر دامادی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ادامه داد: ای پیامبر این تکذیب‌کنندگان از تو راضی نمی‌شوند، مگر این‌که تابع و مزدور آنان شوی. راه صحیح راه خداست. آیا در ازای ۱۰ هزار کلاهک هسته‌ای آنان، کشور حق داشتن موشک‌های قانونی را ندارد. 

 وی  افزود: آمریکا در صورت نبود توان و قدرت دفاعی کشور، آن را با خاک یکسان می‌کرد. عقب‌نشینی در مقابل دشمن، او را گستاخ‌تر می‌کند و در مقابل هر قدم عقب‌نشینی، آنان صد قدم به پیش می‌آیند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اروپا در حساسترین موقعیت در برابر آمریکا است ظالمین طرفدار ظالمین هستند و تنها خداوند از ملت خدا ترس، حمایت می‌کند.

میردامادی افزود: مقام معظم رهبری توکل بسیار دارند و همواره به آینده امیدوار و پیروزی را از آن ملت می‌داند. باید مراقب باشید ایمان خود را از دست ندهید و آمریکا با تهاجم فرهنگی، شما را به گناه و افتضاح و بی‌بند و باری نکشاند.

وی ادامه داد: مسائل کشور را با برجام گره نزنید. چون انسان مستقل است و می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. البته دشمنی دشمنان تأثیرگذار بوده و ملت در شرایط سختی زندگی می‌کنند و ملتی که به دنبال عزت و سربلندی است این مشکلات را تحمل می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.